U BPŽ Goražde sutra počinje nastava u svim osnovnim i srednjim školama, a odvijat će se u školskim klupama i uz trajanje školskog sata od 45 minuta, ali i obvezno pridržavanje epidemioloških mjera.
U školu će sutra krenuti ukupno 2.733 učenika, od čega je 749 srednjoškolaca i 1.984 osnovca te 252 prvačića.
"Statistike pokazuju da iz godine u godinu imamo manje djece. Od 1.984 učenika, izuzimajući osnovnu glazbenu školu, raspoređenih u 132 odjeljenja, oko polovine odjeljenja nije u skladu s pedagoškim standardima, a zabrinjavajuća je činjenica da imamo 56 odjeljenja s 10 i manje učenika. S kakvim demografskim problemom smo suočeni najbolje pokazuje podatak da imamo 13 odjeljenja s po dva učenika, od čega je značajan broj u višim razredima, što isključuje model kombinirane nastave", ističe resrona ministrica Biljana Begović, prenosi Klix.
Ovakva situacija dovodi u pitanje i potrebu postojanja pojedinih područnih škola, međutim, prema riječima Begović, Vlada BPK Goražde vodi računa o održivosti lokalnih zajednica pri čemu su područne škole izuzetno važne za opstanak obitelji u nekim dijelovima kantona.
Također, još uvijek nije provedena konkursna procedura za prijem nastavnog i drugog osoblja, koja prethodi svakoj školskoj godini, ali u resornom ministarstvu tvrde da nastavni proces neće trpjeti.
"Učenici će imati adekvatnu zastupljenu nastavu, a nastavni kadar će se primiti kao i tehničko osoblje u vrlo kratkom vremenskom periodu. U tijeku školske godine učenici neće trpjeti promjene nastavnog kadra, učitelja ili predmetnih nastavnika niti će biti nekih prekida radnog odnosa i slično. Kada se okonča procedura i nastavnici zasnuju svoje radne odnose, oni će raditi do kraja školske godine, s tim da smo dali mogućnost da škole iskažu svoje realne potrebe za nastavnicima na određeno i neodređeno radno vrijeme za dulji period, kako oni ne bi bili tehnološki višak" , ističe Begović.
Naglasila je da će se posebna pozornost posvetiti i djeci s poteškoćama u razvoju. Vlada BPŽ zadužila je i Pedagoški zavod BPŽ Goražde da u suradnji s osnovnim i srednjim školama izvrši kvantitativnu i kvalitativnu analizu kadrovskih potreba prijema u radni odnos na određeno i neodređeno vrijeme u školama, uzimajući pri tome u obzir broj učenika, broj nastavnika kao i druge relevantne podatke s kojima raspolažu škole.