potrošačke navike se mijenjaju

Može li online kupovina zamijeniti tradicionalni oblik maloprodaje?

Može li online kupovina zamijeniti tradicionalni oblik maloprodaje?
29.03.2021.
u 07:54
Pandemija koronavirusa utjecala je na gotovo sve sfere ljudskog života, pa se pored najočitijeg utjecaja na zdravlje i ograničavanja kretanja, njezin utjecaj može primijetiti i na potrošačkim navikama ljudi.
Pogledaj originalni članak

Analizirajući rapidni napredak tehnologije, na red je došla i budućnost fizičke prodaje u usporedbi s opcijom online kupovine. Predviđanja su različita, a 2020. godina je pokazala sve prednosti online trgovine u uvjetima pandemije.

Prema nedavnim istraživanjima, 63% odluka o kupovini započne online, a gotovo 50% od toga na mobilnim telefonima. Magazin Forbes je još 2018. objavio članak u kojem analizira potencijalne pravce u budućnosti kupovine tj. hoće li prevagnuti digitalni ili tradicionalni oblik.

Kako Forbes navodi, tehnologija će nesumnjivo igrati glavnu ulogu u budućnosti maloprodaje. Uz pomoć AI i Big data tehnologije kupovina bi mogla postati mnogo predvidljivija. Brendovi bi mogli znati naše konkretne potrebe, veličine i sklonosti i automatski pružiti proizvode koji su nam potrebni, piše Klix.ba. 

Ako trebamo hlače ili novi kauč, algoritmi bi mogli pronaći točno ono što trebamo i pružiti nam pravi proizvod ili barem suziti izbor na nekoliko opcija. Zbog ovakvih mogućnosti potrebe za kupovinom u maloprodajnim radnjama bi se mogle znatno smanjiti.

Iako nove tehnologije pružaju široku lepezu mogućnosti kada je riječ o online trgovini, ono što istraživači navode da je glavni adut fizičke prodaje jeste dodir i isprobavanje (odjevnih) predmeta prije kupovine. Većina kupaca ne odustaje od tradicionalnog načina kupovine i fizičkog razgledavanja robe u trgovinama i mogućnosti dodira.

Međutim, 2020. godina donijela je promjenu kada je riječ o glavnom adutu tradicionalne kupovine, upravo se dodirom širila zaraza koronavirusa, zbog čega je bilo neophodno obustaviti rad maloprodajnih objekata te je preostala (sigurnija) opcija bila online kupovina.

Pandemija koronavirusa utjecala je na gotovo sve sfere ljudskog života, pa se pored najočitijeg utjecaja na zdravlje i ograničavanja kretanja, njezin utjecaj može primijetiti i na potrošačkim navikama ljudi.

Istraživanje koje su proveli UN-ova Konferencija o trgovini i razvoju i Netcomm Suisse eCommerce Asocijacija, u suradnji s Brazilskim mrežnim informacijskim centrom, pokazuje da se u 2020. godini postotak online kupovine povećao za 6-10 puta u većini kategorija proizvoda.

Također, magazin Forbes navodi kako je online prodaja u razdoblju od početka ožujka do kraja svibnja 2020. godine porasla za 52 milijarde američkih dolara.

Najveći porast je u kategorijama hrane i namirnica, elektronike, vrtlarstva, farmaceutskih proizvoda, obrazovanja, namještaja i kozmetike/osobne njege.

"Pandemija Covida ubrzala je pomak prema digitalnijem svijetu. Promjene koje sada činimo imat će trajne učinke kako se svjetsko gospodarstvo počinje oporavljati", rekao je glavni tajnik UN-ove Konferencije o trgovini i razvoju Mukhisa Kituyi.

Kazao je i kako napredak online kupovine na globalnoj razini naglašava hitnost osiguranja da sve zemlje mogu iskoristiti mogućnosti koje nudi digitalizacija, dok se svijet oporavlja od pandemije.

Koliki utjecaj je na ovu branšu imala pandemija vidi se i iz primjera modnog brenda Zara, tj. kompanije Inditex, koja je u prethodnoj godini zbog gubitaka zatvorila više od 1.200 trgovina i fokus prebacila na online prodaju.

Uzevši u obzir trenutne uvjete u modnoj industriji i maloprodaji, čini se da će online trgovine ipak uzeti primat nad tradicionalnim prodajnim objektima, a hoće li ih u potpunosti zamijeniti vrijeme će pokazati.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.