Najveći most na Neretvi

Nakon 55 godina kreće višemilijunska sanacija

Nakon 55 godina kreće višemilijunska sanacija
08.10.2021.
u 11:20
Pogledaj originalni članak

Most Rogotin preko rijeke Neretve nedavno je „proslavio“ pet i pol desetljeća života i, premda je u konstrukcijskom smislu stabilan, uskoro na njemu kreću višemilijunski radovi sanacije.

Kako su izvijestili iz Hrvatskih cesta, sanacija mosta Rogotin odvijat će se u sljedećem planskom periodu, a neslužbeno doznajemo da to ovisi o drugim projektima na magistrali kroz dolinu Neretve, koje će realizirati Hrvatske ceste, piše Dubrovački vjesnik.

Predviđena vrijednost radova je oko 2,5 milijuna kuna, a rok za izvođenje radova tri mjeseca. Radovi uključuju uklanjanje oštećenih slojeva kolničke konstrukcije na središnjem dijelu mosta i pješačkim stazama mosta, obnovu kolničkog zastora, te reprofilaciju kolnika. Predviđeni su i radovi na sanaciji prijelaznih naprava i dilatacijskih reški, hidrodinamičko čišćenje konstrukcije mosta uz sanaciju eventualno oštećene armature i reprofilaciju betona, obnova AKZ pješačke ograde, zamjena slivnika i sanacija odvodnje. U planu je i sanacija betona podgleda mosta, naglavnica i unutrašnjosti sanduka mosta. Značajniji radovi na sanaciji mosta odrađeni su tijekom 2008. godine, pri čemu su izvedeni radovi konstrukcijske sanacije i ojačanja glavnih nosača mosta uz izradu kolničke konstrukcije i sanaciju prijelaznih naprava.

Inače, most na Neretvi, „preko kojeg pobjedonosno teče Jadranska magistrala“, kako piše u pozivnici za svečano otvaranje, „predat je saobraćaju“, 27. srpnja 1966. godine, na tadašnji Dan ustanka naroda Hrvatske. Radnici beogradske Mostogradnje „u 750 napornih dana podigli su čvrsti gigant dug 414 metara u koji je ugrađeno 433 tone betonskog i 139 tona visokovrijednog čelika“. Izgradnja mosta na mekanom tlu zahtijevala je niz složenih tehničkih zahvata, pa se, tražeći čvrst oslonac za njegove temelj, na pojedinim mjestima bušilo ido 40 metara dubine, pri čemu je iskopano 4 300 metara kubičnih muljevitog nanosa. Most ima sedam otvora od kojih najveći srednji ima 110 metara širine. Kolnik je širok 7,5 metara, a pješačke staze s obje strane 1,5 metara. Primjenom tadašnjih najsuvremenijih sistema konzolnih kliznih oplata graditelji su omogućili nesmetan brodski promet za cijelo vrijeme izgradnje mosta.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.