Kao samostalno javno preduzeće, BH Pošta postoji od 2002. godine kada je došlo do razdvajanja JP PTT prometa BiH na BH Telecom i BH Poštu. Sa oko 2.300 zaposlenih te 300 poštanskih jedinica, ova firma je u 2015. ostvarila pozitivne poslovne rezultate.
Direktor JP BH Pošta Mirsad Mujić kaže za "Faktor" da je svojom razvojnom politikom, Pošta usavršila sve segmente poslovanja i da se taj kontinuitet u odolijevanju izazovima današnjice nastavlja.
- Pored stacionarnih poštanskih jedinica, oformljen je veliki broj izdvojenih i ugovorenih šaltera, mobilnih i ugovornih pošta. Kada su u pitanju digitalne tehnologije, BH Pošta se može pohvaliti da ima spreman projekt PKI
- infrastukture javnog ključa, čiji je osnovni cilj da nadomjesti prihode koji kod tradiocionalnih poštanskih usluga bilježe smanjenje. Također, u većini zemalja u okruženju, pošti je povjerena uloga certifikacijskog tijela za izdavanje digitalnih certifikata, koji se koriste za potpisivanje elektronskih dokumenata - kaže Mujić.
Upitan u kojoj mjeri entitetska podijeljenost igra ulogu na brzinu dostave pošiljki i pisama kad se šalju iz jednog entiteta u drugi putem pošte, Mujić kaže da prema odredbama Zakona o poštama BiH, međuentiteski poštanski promet ima tretman unutrašnjeg poštanskog prometa i ne može se ograničavati administrativnim mjerama.
- Također, isti zakon propisuje da je svaki operater poštanskog prometa obavezan prijenos poštanskih pošiljaka, koje primi od bilo kojeg drugog operatera poštanskog prometa u Bosni i Hercegovini, tretirati na potpuno istovjetan način kao i prijenos poštanskih pošiljaka koje mu je povjerila bilo koja fizička ili pravna osoba u Bosni i Hercegovini. U kontekstu citiranih zakonskih odredaba, poštanski promet između tri javna poštanska operatera u BiH (,,JP BH POŠTA" d.o.o. Sarajevo, Pošte Srpske AD Banja Luka i Hrvatska pošta d.o.o. Mostar) cijenimo izuzetno profesionalnim - kaže direktor JP BH Pošta.
On kaže da razvoj tehnologije ima veoma značajan utjecaj na smanjenje broja tradicionalnih poštanskih usluga koje čine jedan od osnovnih prihoda JP BH Pošta.
- Veoma uspješno se nosimo s novim izazovima pa, kao odgovor na iste, nudimo projekte koji će doprinijeti da liderska pozicija naše firme na tržištu poštanskih usluga u BiH bude sačuvana - kazao je Mujić.
Također, ističe neuređenost tržišta poštanskih usluga u smislu velikog broja nelegalnih i neovlaštenih davalaca univerzalnih pa čak i rezerviranih poštanskih usluga.
- Drugi problem je nepostojanje zakonom utvrđenih pravnih mehanizama za zaštitu isključivog prava javnih poštanskih operatora na pružanje rezerviranih poštanskih usluga. Tu je i pitanje ograničavanja prava javnih poštanskih operatora za pružanje usluga „isplate na kućnu adresu" ili prijema uplata od pravnih osoba, ali i propisivanje drugim zakonskim i podzakonskim aktima nepovoljnijih uvjeta za javne poštanske operatore u odnosu na druga pravne osobe koja vrše istu uslugu - rekao je direktor Mujić za "Faktor"
Govoreći o planovima za budućnost preduzeća BH Pošte, kaže da trenutno rade na posebnom segmentu unapređenja usluga, a tiče se ispitivanja mogućnosti da BH Pošta uđe na bankarsko tržište te, kroz ponudu modernih bankarskih usluga, koristeći svoju široku poštansku mrežu, značajno utječu na stvaranje novih prihoda, kao i na smanjenje vlastitih troškova.