Što znače kapitalni projekti

Obnova 10 starih i gradnja 3 nova mosta otvara BiH k EU

06.07.2021.
u 14:46
Pogledaj originalni članak

Bosna i Hercegovina i Hrvatska u idućim godinama namjeravaju realizirati strateški važan kapitalni projekt obnove svih međudržavnih mostova, podižući tako razinu sigurnosti prometa, ubrzavajući proces prelaska granice te u konačnici stvarajući preduvjete za snažniju prometnu, a samim tim i gospodarsku povezanost dviju država, piše Večernji list BiH. 

Spajanje na koridor X

Od rijeke Une na zapadu pa do Save, preko koje prelazi i najveći broj mostova, projekt će značiti mnogo i za niz lokalnih zajednica poput Broda, Šamca, Kozarske Dubice, Kostajnice...

Na projekt se podsjetilo nedavno tijekom sastanaka ministra prometa i veza BiH Vojina Mitrovića i ministra mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Olega Butkovića, koji su obišli radove na Donjem Svilaju, a prije toga i postojeći most između Brčkog i Gunje koji će uskoro krenuti u obnovu.

Butković je tada podsjetio kako su Mitrović i on potpisali sporazum koji se odnosi na obnovu svih deset mostova koji povezuju RH i BiH.

Jedan od njih je i most Brčko – Gunja, za koji je utvrđeno kako mora u proces rekonstrukcije. S tim će se započeti već iduće godine, a paralelno s procesom rekonstrukcije ide se i u pripremu dokumentacije za izgradnju novog mosta, a sve u cilju osiguranja kvalitetnijeg zajedničkog povezivanja kako na ovom području tako i u svim drugim projektima od zajedničkog interesa.

Mitrović je pritom naglasio kako je ponovno uspostavljanje teretnog prometa, koji je zabranjen 2019. godine zbog dotrajalosti postojećeg savskog mosta, od izuzetnog gospodarskog značaja za Distrikt Brčko BiH.

Jednom kada Distrikt Brčko dobije novi most, on će donijeti i niz strateških prednosti, a, između ostaloga, i zbog činjenice da će Brčko u bliskoj budućnosti biti svojevrsno prometno čvorište regionalnog značaja, i to zbog projekta autoceste Rača – Brčko – Tuzla – Beograd, odnosno autoceste Sarajevo – Beograd. Osim obnove deset postojećih mostova, u ovom trenutku Hrvatsku i BiH spajaju, odnosno uskoro će spojiti, dva potpuno nova mosta. Prvi je onaj u Donjem Svilaju koji je već završen, no koji ne može biti pušten u promet sve dok se na bosanskohercegovačkoj strani ne izgradi međunarodni prijelaz za putnike i robu.

 

Spajanje autoceste

Nešto zapadnije intenzivno se radi na izgradnji novog mosta kod Gradiške, a koji će spojiti autocestu s bosanskohercegovačke strane te brzu cestu s hrvatske strane koja ide preko Okučana i Virovitice do granice s Mađarskom. Ministar Mitrović nedavno je za Klix naveo kako je spajanje dviju strana predviđeno u kolovozu, dok bi most u potpunosti bio završen u svibnju iduće godine, a bit će u funkciji po završetku izgradnje prilazne prometnice koju će izgraditi Hrvatska.

Ovaj će most imati stratešku važnost u smislu rasterećenja prometa na najfrekventnijem graničnom prijelazu, podizanja razine sigurnosti te u konačnici velikih gospodarskih beneficija za obje strane.

Mostovi spajaju, a osim toga otvaraju i prozor za nove prilike domaćim gospodarstvenicima, ali i svim građanima BiH koji teže biti dio velike europske obitelji. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.