Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine od danas su ponovno u redovni putnički promet uvele brzi putnički vlak Sarajevo-Čapljina- Sarajevo i lokalni putnički vlak Sarajevo- Konjic-Sarajevo.
Putnici za Čapljinu su sa sarajevske željezničke stanice krenuli danas popodne, a tim povodom je upriličena prigodna svečanost kojoj je prisustvovao i premijer Federacije BiH Fadil Novalić.
Novalić je kazao da je jako dugo analizirao javne kompanije i da je primijetio da su Željeznice, od javnih kompanija, „najbliže jednom održivom životu, najbliže su rješenju problema“. Dodao je da veliku pažnju posvećuju Željeznicama FBiH, te da je njegova želja da u ovom mandatu ostave Željeznice u potpunoj ravnoteži.
- Ne možemo govoriti o ukupnoj bilansnoj ravnoteži, ali bar u ravnoteži tijekova novca, što je vrlo bitno, i da ni od koga ne zavise. To će podrazumijevati i nešto izdašniju potporu iz proračuna - najavio je premijer Novalić.
Po njegovim riječima, potrebno je vratiti vjeru stanovništva i potrebu da se voze željeznicama.
Novalić ističe da željeznice imaju puno više kapaciteta da ostvare tu ulogu da povezuju ljude i gradove na teritoriji cijele BiH.
- Želim da ova kompanija nastavi ovim koracima kojim je krenula. Želim da samo raste i mi ćemo sigurno biti uz vas. I na idućem proračunu pokazat će se da ćemo mi pratiti ovo preduzeće - kazao je premijer Novalić.
Predsjednik Uprave-generalni direktor Željeznica FBiH Enis Džafić je najavio da će od 15. lipnja biti uveden i sezonski voz na relaciji Sarajevo-Čapljina, dodajući da su svojim korisnicima usluga osigurali i autobuski prijevoz sa željezničke stanice u Čapljini prema Neumu u oba pravca, kao i prijevoz iz Čapljine za Makarsku u polasku iz stanice Čapljina.
Kazao je da će uskoro biti uvedena i linija Sarajevo - Banja Luka, s obzirom na to da su s predstavnicima Željeznica RS-a postigli sporazum o otvaranju i ove linije, za šta im je neophodna još suglasnost Ministarstva komunikacija i veza RS. Dodao je da će po dobivanju te suglasnosti biti uvedena i ova linija.
Džafić je pomenuo i pokretanje aktivnosti na elektrifikaciji pruge Bosanski Novi-Bihać, dodajući da će po okončanju tog projekta uvesti redovnu putničku liniju Sarajevo-Bihać. Kaže da će na taj način odblokirati Bosansku Krajinu u željezničkom putničkom prometu.
- S obzirom na to da smo lider u teretnom prometu, cilj Željeznica Federacije BiH jeste da postane lider u putničkom prometu. Nadam se da će svi prepoznati kvalitet naših usluga i prednosti koje pružaju Željeznice Federacije BiH u putničkom prometu u odnosu na drumski promet - naveo je Džafić.
Kako je ranije najavljeno iz Željeznica Federacije BiH, redovni brzi vlak iz Čapljine će polaziti svakog jutra u 05.52 sati, a u Sarajevo će stizati u 08.32 sati. Iz Sarajeva prema Čapljini, polazak vlak je u 16.26 sati, a u Čapljinu će stizati u 19.00 sati.
U idućim danima, lokalni vlak iz Konjica će polaziti svakog jutra u 05.19 sati, a u Sarajevo će stizati u 06.42 sati, dok je iz Sarajeva prema Konjicu polazak vlaka u 15.49 sati, a u Konjic će stizati u 17.12 sati.
Sezonski vlak na relaciji Sarajevo-Čapljina-Sarajevo, s vezom prema Neumu i Makarskoj, prometovati će od 15. lipnja do 31. kolovoza ove godine.
Sezonski vlak iz Sarajeva će polaziti svakog jutra u 07.01 sati, a u Čapljinu će stizati u 09.35 sati. Iz Čapljine vlak će polaziti svaki dan u 19.25 sati, a u Sarajevo će stizati u 21.59 sati.
Sve putnike Željeznica FBiH na željezničkoj stanici Čapljina čekat će autobusi kojima se mogu prevesti dalje do Neuma i Makarske. Autobuska povratna veza je svakodnevna do Neuma, dok je autobuska linija prema Makarskoj osigurana samo u odlasku iz Čapljine.
Iz Željeznica FBiH ističu da će oba vlaka koja povezuju Sarajevo i Čapljinu, sa zaustavljanjima u Konjicu i Mostaru, pružati putnicima vrhunski komfor koji nude Talgo garniture.
Pogledajte: VIDEO
Preuzmite: VIDEO