Rekonstrukcija

Od Sarajeva ka moru uskoro obnovljenom prugom

Foto: Pixsell
Od Sarajeva ka moru uskoro obnovljenom prugom
17.08.2015.
u 13:51
Nakon rekonstrukcije pruge željeznički promet bit će mnogo udobniji i sigurniji, a zastoji će biti svedeni na minimum
Pogledaj originalni članak

Sljedeće godine putnici će na relaciji od Sarajeva ka obali putovati novom prugom. Prošle godine obnovljena je željeznična pruga na dionici od graničnog prijelaza u Čapljini do Bradine, a do travnja 2016. godine bit će obnovljeno i preostalih 36 km pruge na dionici od Bradine do Sarajeva, te najkompleksniji dio trase, tunel Ivan, u dužini od tri km. 

Krajem prošle godine renomirana talijanska tvrtka Generale Costruzioni Ferroviale (GFC), u konzorciju s bh. tvrtkom Hering, počela je s radovima na rekonstrukciji željezničke pruge na dionici Sarajevo-Bradina. 

Prva faza, koja se prvenstveno odnosi na građevinske radove, trenutno se privodi kraju, a u rujnu u BiH, pored 4.000 tona šina, prvi put stiže i univerzalna mašina za nabijanje pruge Matisa. 

Roberto Accinelli, menadžer projekta rekonstrukcije željezničke pruge na dionici Sarajevo-Bradina smatra kako je najveći izazov u pogledu rekonstrukcije ove dionice kompleksan teren, te tunel Ivan. 

- Naša grupacija radi na rekonstruciji i održavanju željeznice diljem svijeta, i do sada smo radili na više od 20 projekata u Italiji, Francuskoj, Danskoj, Turskoj, Bugarskoj i Maroku, kazao je Accinelli, javlja Fena. 

Pored obveza prema prilagođavanju radova redovnom željezničkom prometu, kako je dodao, svakako najkompleksniji dio dionice je tunel Ivan, čija rekonstrukcija traje cijelu godinu i koji će u potpunosti obnoviti, a posebno je zanimljivo da će prugu na tom dijelu postaviti u razinu asfalta, kako bi je što bolje učvrstili, te dobili na visini tunela, koja je na određenim dijelovima tek nekoliko centimetara iznad vagona. 

Accinelli je također kazao da je do sada u BiH stiglo više od 1.500 tona 120 metara duge pruge, koja se prvi put koristi na ovim prostorima. Od sljedećeg mjeseca u BiH stiže i univerzalna mašina za nabijanje pruge Matisa, opremljena sustavom za precizno podešavanje pruge, te posebnim softverima za upravljanje, kako bi se osigurala maksimalna preciznost u radu. 

Za korisnike željezničkog prometa najvažnija informacija je svakako da će nakon rekonstrukcije pruge željeznički promet biti mnogo udobniji i sigurniji, a zastoji će biti svedeni na minimum. 

Talijanski veleposlanik u BiH Ruggero Corrias pozdravio je partnerstvo talijanskih i bh. tvrtki ističući da je dolazak tvrtke GCF u BiH znak preokreta za buduća ulaganja njegove zemlje u BiH. 

Društvo GCF lider je u sektoru željezničke opreme, osnovano 1950. i danas je prisutno, s projektima modernizacije, sanacije i izgradnje željezničkih čvorišta i novih linija velike brzine, u Europi i Africi, priopćno je iz društva GCF.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.