Njemački trgovački lanac Lidl i proizvođač slatkiša Haribo više ne surađuju jer je, kako pišu njemački mediji, Haribo obustavio dostavu svojih proizvoda Lidlu.
“Istina je da naše proizvode trenutačno nećete pronaći na policama Lidla”, rekao je glasnogovornik Hariba njemačkim medijima, prenosi Fenix magazin.
Proizvođač bombona također je potvrdio kako od Lidla traži više cijene za svoje proizvode. Time se ponavlja situacija iz 2020. godine kada je Lidl Haribo proizvode izbacio iz asortimana.
“Privremena izbacivanja proizvoda iz prodajnog asortimana dobro su poznato taktičko sredstvo povećanja pritiska na dobavljača”, rekao je tada proizvođač za njemačke medije.
No, prije nego što veliki lanci supermarketa i diskonti jednostavno izbace proizvode iz asortimana, sada reagiraju proizvođači i sami zaustavljaju isporuku.
Lidl nije jedini
Trenutačno najpoznatiji primjer je spor između Marsa i velikog lanca Edeke. Budući da Edeka već mjesecima ne želi pristati na povećanje cijena od strane Marsa, Mars je potpuno prestao opskrbljivati Edeku. A Mars u ponudi ima mnogo poznatih brendova kao što su M&M’s, Bounty, Snickers, Twix i naravno Mars, Wrigley’s Extra, Airwaves i 5Gum, Whiskas, Sheba, Frolic i Pedigree.
“Trenutno imamo 17 tvrtki koje nas ne opskrbljuju”, rekao je nedavno šef Edeke. Naveo je divove koji nude robu široke potrošnje kao što su Procter & Gamble, Mars i Pepsi kao i dijelove Henkela, Schwartaua i Unilevera.
“Očito smo u pokretu na takav način da industrija robnih marki maksimizira svoje rezultate i radije ne isporučuje robu”, objasnio je šef Edeke.
Kako dalje prenose njemački mediji, spor između Hariba i Lidla bi mogao potrajati. Ali gubitnici u tim sporovima uvijek su kupci. Ne zbog novca, nego zbog toga što ostaju bez uobičajene ponude kod svog omiljenog trgovca.