Činjenica je da se na prostoru država regije sve više ljudi odlučuje napustiti zemlju u potrazi za boljim životom i drugačijim životnim prilikama, a Njemačka je jedno od najpoželjnijih mjesta. U izvješću njemačkog Saveznog ureda za migracije i izbjeglice navedeno je kako je u toj zemlji 2008. živjelo 815.037 osoba podrijetlom iz Srbije. Po statistikama Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Njemačka je, s više od 220.000 osoba bh. podrijetla, europska država s najvećim brojem iseljenika iz BiH.
Procjene Statističkog zavoda njemačkog grada Wiesbadena pokazuju da se u Njemačkoj u 2009. nalazilo 370.000 osoba podrijetlom iz Hrvatske. Unatoč tim podacima, čini se kako se u Njemačku išlo i prije stotinu i više godina. O tome svjedoči priča o radnicima iz BiH koji su prije 105 godina izveli građevinski pothvat u južnom dijelu Njemačke, a na čemu im zasigurno zavide i današnji graditelji s koridora Vc.
Suluda ideja
Naime, u južnom dijelu Njemačke, u regiji gornjih bavarskih Alpa, nalazi se Wendelstein, planina s vrhom na 1836 metara. Dulje od jednog stoljeća Wendelstein je središte zimskog turizma, jedinstven po tome što već 105 godina planinare, skijaše i druge goste do vrha prevozi brdsko-planinska željeznica na električni pogon. Riječ je o uskotračnoj željeznici čija su vozila i pruga opremljeni sustavom zupčanika. A to što do Wendelsteina vodi električno-zupčasta pruga zaslužni su, vjerovali ili ne, radnici iz Bosne i Hercegovine. Otkuda su se uopće našli radnici iz BiH u priči o jednom od najvećih “čuda” početkom prošlog stoljeća? Pretvaranje Wendelsteina u izletište Bavaraca počelo je još 80-ih godina 19. stoljeća, da bi se početkom 20. stoljeća, kao idući korak, nametnula potreba za prugom do vrha. Kako je Njemačka oduvijek slovila kao zemlja reda i rada, tako je bilo i prije 105 godina kada je raspisan natječaj za izgradnju pruge do vrha Wendelsteina.
Cijeli tekst čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BiH...