U vezi s trenutnim stanjem projekta izgradnje tunela Hranjen, prema ugovoru "Probijanje glavne i servisne cijevi i izrada primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen", oglasili su se iz JP Autoceste FBiH i priopćili razlog zbog kojeg obustavljaju radove.
Na početku ističu da se radovi na tunelu Hranjen ne mogu nastaviti jer nisu osigurana dodatna sredstva za daljnju realizaciju.
"Činjenica je da je izvođač do sada izveo 37 posto radova na tunelu, da je utrošeno 97 posto od ukupne vrijednosti ugovorenih radova, kao i da je proteklo 80 posto ugovornog roka za završetak radova", naveli su.
Dalje kažu da je od imenovanja 11. lipnja 2021. godine aktualna Uprava JP Autoceste FBiH uradila analizu u cilju utvrđivanja činjenica i sve daljnje korake za rješenje ovog problema, uključujući i utvrđivanje stupnja eventualne odgovornosti svih sudionika projekta te mogućnosti nastavka realizacije projekta.
"Uprava JP Autoceste FBiH pripremila je određene zaključke koji su već upućeni prema investitoru projekta - Vladi FBiH. Stav JP Autoceste Federacije BiH je da, bez obzira na stanje u kojem se projekt trenutno nalazi, ne treba odustati od izgradnje tunela Hranjen. Ono što slijedi je priprema za raspisivanje novog tendera za izbor izvođača radova u dogovoru s Vladom FBiH i to prema općim uvjetima ugovora FIDIC - Crvena knjiga, što bi omogućilo nastavak radova s manjim rizikom u odnosu na ranije stanje", kazali su.
Podsjetimo, kompanija Euroasfalt smanjila je intenzitet radova, a uskoro bi mogla i potpuno obustaviti radove na tunelu Hranjen. Kao što je Klix.ba jučer objavio, razlog za stopiranje jednog od najznačajnijih infrastrukturnih objekata, koji bi trebao znatno skratiti put između Sarajeva i Goražda, je nedostatak novca.
Prema informacijama Klixa, za oko 80 milijuna KM (bez PDV-a), koliko je Vlada Federacije BiH prvobitno izdvojila, planirano je da tunelska cijev od pet kilometara bude probijena. Međutim, novca je nestalo u trenutku dok je probijeno samo 2,5 kilometara. Ukupno je do sada obavljeno tek oko trećine ukupnog posla.
Radovi na tunelu su započeti u jesen 2019. godine, a financirani iz akumulirane dobiti BH Telecoma u vrijednosti većoj od 65 milijuna maraka, a cjelokupan projekt iznosi više od 81 milijun maraka, prenosi Klix.