dalipagić:

SIPA i Tužiteljstvo od 2013. istražuju “slučaj Strabag”

SIPA i Tužiteljstvo od 2013. istražuju “slučaj Strabag”
05.05.2016.
u 15:53
Pogledaj originalni članak

Zamjenik ministra prometa i veza BiH, Saša Dalipagić, kaže da je upoznat da je njegovo Ministarstvo, još 2013. godine, dostavilo SIPA-i dokumentaciju nastalu u svezi realizacije Sporazuma o izgradnji mosta preko rijeke Save kod Svilaja, prenosi Hrvatski medijski Servis.

“Također raspolažem saznanjem da je Tužiteljstvo BiH otvorilo istragu povodom ovog predmeta, zbog čega Ministarstvo ne može u ovoj fazi davati daljnije informacijama po tom pitanju”, kazao je Dalipagić u intervjuu za Republiku. On je, izrazio zadovoljstvo jer će se most preko Save kod Svilaja ipak graditi te podsjeća da je HAC 15. travnja 2016. godine donio odluku o odabiru izvođača, a koja je potvrđena 18. travnja 2016. godine.

S obzirom da se u posljednje vrijeme često u medijima spominje Ministarstvo komunikacija i prometa BiH u kontekstu arbitražnog postupka po tužbi austrijske firme Strabag Ag Dalipagić je upitan u kojoj je fazi rješavanje ovog postupka u intervju Republici kazao kako je to predmet koji ga je dočekao, preuzimanjem dužnosti upravljanja Ministarstvom komunikacija i prometa, nakon što je 10. prosinca 2015. godine razriješen ministar Matanović.

Predmet koji se vuče od 2012.

- Naime, to je predmet koji se vuče još iz 2012. godine. Vijeće ministara BiH i Vlada Republike Hrvatske su sklopili sporazum o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Svilaja, na koridoru Vc, te je Ministarstvo provelo postupak javne nabave izvođača radova, a 6. veljače 2012. godine je zaključen ugovor o izgradnji međudržavnog mosta Svilaj s najpovoljnijim ponuđačem, firmom „Strabag AG Austrija“, podsjetio je Dalipagić.

Ugovorna obveza Ministarstva i HAC-a je bila do 20. lipnja 2012. godine, kao utvrđenog roka za početak radova, izvijestiti „Strabag AG Austrija” o ispunjenosti uvjeta za početak radova. Ministarstvo je 14. lipnja 2012. godine dostavilo HAC-u građevinsku suglasnost kao ekvivalent građevinskoj dozvoli koju je prema ugovoru izdavala hrvatska strana, međutim, nadležno tijelo Republike Hrvatske nije u predviđenom roku izdalo građevinsku dozvolu.

Strabag je 2012. godine pokrenuo postupak pred Vijećem za rješavanje sporova da bi isto Vijeće donijelo Odluku kojom Ministarstvo i HAC obvezuju da Strabagu podmire stvarno nastale troškove i zajamčenu dobit u ukupnom iznosu od 1.177.263,60 eura.

Vijeće ministara Bosne i Hercegovine je na 33. sjednici održanoj 21.prosinca 2012. godine donijelo Zaključak kojim ne prihvaća Odluku Vijeća za rješavanje sporova pa je Ministarstvo postupajući po navedenom zaključku izvijestilo „Strabag“ o nezadovoljstvu odlukom VRS-a.

HAC je 12.08.2013. godine zaključio nagodbu sa Strabag-om isplativši iznos od 535.000,00 eura, o čemu je 30. siječnja 2014. godine izvijestio Ministarstvo.

Strabag je pred Stalnim sudom za arbitražu u Haagu pokrenuo spor sa zahtjevom za izvršavanje Odluke VRS-a, zahtijevajući da mu Ministarstvo isplati iznos od 642.263,60 eura, na ime naknade štete zbog raskida Ugovora, a koji iznos predstavlja razliku između iznosa uplaćenog od strane HAC i iznosa koji su temeljem Odluke VRS-a trebali platiti Ministarstvo i HAC.

Izvansudska nagodba

Zaključkom Vijeća ministara s 45. sjednice od 26. veljače 2016. godine, zaduženi su Ministarstvo komunikacija i prometa BiH i Pravobraniteljstvo da pokrenu pregovore sa Strabagom radi eventualnog mirnog rješenja spora i pokušaja zaključivanja izvansudske nagodbe.

S ciljem postupanja po navedenom zaključku dana 5.4.2016. godine održao sam sastanak s pravobraniteljem BiH gospodinom, Mariofilom Ljubićem te smo utvrdili daljne korake za postupanje. Ministarstvo i Pravobraniteljstvo su, postupajući po prethodno navedenom zaključku, uputuli zajednički dopis Strabagu s izjašnjenjem o mogućnosti mirnog rješavanja spora te se čeka odgovor Strabaga, radi poduzimanja daljnjih koraka. Vijeće ministara BiH će donijeti odluku o prijedlogu nagodbe i konačnu odluku eventualnoj nagodbi stranaka u ovom postupku.

Također, postupajući po drugom zaključku Vijeća ministara s navedene sjednice, Ministarstvo je održalo sastanak s predstavnicima Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture Republike Hrvatske i jedna od točaka je bilo rješavanje pitanja regresnog zahtjeva u visini od 535.000,00 EUR upućenog od strane HAC-a prema Ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.

Zaključeno je da postoji obostrani interes mirnog rješavanja pitanja regresnog zahtjeva, te da će se u tom pravcu sačekati imenovanje nove uprave HAC-a, nakon čega će se održati sastanak po ovom pitanju, kazao je Dalipagić.

Prometna strategija BiH- prioritetna zadaća

Zamjenik ministra prometa i komunikacija BiH Saša Dalipagić govorio je u intervju Republici i o izrada strateških dokumenata za područje prometa, ističući kako je to prioritetna zadaća Ministarstva..

- Strategija prometa u Bosni i Hercegovini je predviđena kao planski okvirni dokument za prometnu i infrastrukturnu mrežu u Bosni i Hercegovini te će sadržavati strukturne prijedloge za razvoj prometnog sektora, kao i programe za nadogradnju kapaciteta, s ciljem usklađivanja s dugoročnim ciljevima i strateškim dokumentima Europske Unije iz područja prometa. Zasnivati će se na sektorskim strateškim dokumentima entiteta, županija i Distrikta Brčko BiH, pojasnio je Dalipagić.

Cilj Okvirne strategije prometa u Bosni i Hercegovini je, naglasio je, osigurati relevantne informacije i analizu prometnog sektora u Bosni i Hercegovini na svim razinama te predstaviti dugoročnu viziju planova, vezano za promet i prometnu infrastrukturu, svih razina vlasti. Rok koji je postavljen kao imperativ za finaliziranje nabrojanih aktivnosti je lipanj tekuće godine, precizirao je.

S obzirom na kompleksnost materije i kratkoću rokova za izradu strateških dokumenata, Ministarstvo je prihvatilo stručnu pomoć konsultanata angažiranih od strane Veleposlanstva Kraljevine Velike Britanije u BiH – konsultantsku kuću PricewaterhouseCoopers i aktivnosti izrade dokumenata su u punom jeku, otkrio je dalipagić u intervju Republici.

Napomenuo je da je na sastanku koji je imao 9. ožujka 2016. godine u Sarajevu s entitetskim resornim ministrima Denisom Lasićem i Neđom Trninićem te predstavnicom Distrikta Brčko Sanjom Alatović usuglašen zajednički stav oko izrade strateških dokumenata te utvrđen novi model pristupa izradi strateških dokumenata iz područja prometa u BiH. Na ovaj način je, kaže, pokrenut proces koji je dugo godina bio blokiran te je optimističan u svezi mogućnosti blagovremene izrade strateških dokumenata.

Sastanak s Butkovićem

Upitan o sastanku kojeg je 19. travnja imao s predstavnicima Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske na čelu sa ministrom Olegom Butkovićem, Dalipagić je kazao kako je osobno zadovoljan tim sastankom s obzirom na izrazito visok stupanj suglasnosti u odnosu na točke o kojima su razgovarali.

- Na sastanku smo fokus stavili na najvažnije zajedničke infrastrukturne projekte. Naime u zadnje vrijeme pozornost javnosti u BiH i Hrvatskoj je usmjerena na gradnju međudržavnog mosta na rijeci Savi kod Svilaja. Nažalost, ovaj projekt se pokušavao prezentirati u negativnom svjetlu te su u medijima kružile dezinformacije kako će i po treći put doći do propadanja projekta izgradnje mosta. Drago mi je da danas mogu sa zadovoljstvom demantirati sve negativne navode i naslove, te izjaviti kako će se taj most ipak graditi. Naime HAC je 15. travnja 2016. godine donio odluku o odabiru izvođača, a koja je potvrđena 18. travnja 2016. godine. Razgovaralo se i o izgradnji mosta preko rijeke Save u Gradišci i daljnjim aktivnostima u vezi realizacija istog projekta, kazao je Dalipagić.

Stavljen je, dodaje, naglasak na potrebu i što skorijeg stavljanja u funkciju Unske pruge, te je definirana potreba analize svih postojećih sporazuma BiH i RH vezanih za područje prometa, kako bi se sukladno rezultatima analize pristupilo eventualnoj doradi i izmjeni istih.

- Pitanje prava prava neškodljivog prolaza iz Neumskog zaljeva i gradnja mosta kopno- Pelješac je također bilo predmet razgovora te je dogovoreno kako će Hrvatska ispoštovati Međunarodnu Konvenciju pravu mora i razgraničenja na moru, a prilikom izgradnje Pelješkog mosta pridržavat će se svih tehničkih međunarodnih standarda, naglasio je Dalipagić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.