Saponia i Koestlin prodali udjele u hrvatskoj tvrtki

Stanić grupa od Mepasa preuzima zadarsku Marasku

Stanić grupa od Mepasa preuzima zadarsku Marasku
17.09.2021.
u 09:39
Pogledaj originalni članak

Stanić Beverages, tvrtka u vlasništvu Stanić grupe, potpisala je s dioničkim društvima Saponijom i Koestlinom, članicama širokobriješke Mepas grupe, kupoprodajni ugovor o kupnji Maraske d.d. Stanić Beverages postaje novi vlasnik 98,25% dionica Maraske od kojih 45,3% kupuje od Koestlina, a 52,90% od Saponije. Nakon odobrenja Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), kad Stanić Beverages postane novi većinski vlasnik Maraske d.d., objavit će se i obvezujuća javna ponuda za otkup svih 100% dionica te zadarske kompanije.

Početak novih trendova

Svjetlan Stanić, vlasnik i predsjednik uprave Stanić grupe, kaže kako je proces preuzimanja Maraske počeo je 2020., no zbog pandemije bolesti COVID-19 bio je usporen.

– Drago nam je što smo upravo pri završetku kupnji dionica Maraske i što ćemo potkraj 2021. postati novi vlasnici jedne od najstarijih kompanija u Hrvatskoj. Maraska Zadar ima bogatu povijest, ali, što je još važnije, svijetlu budućnost. Vjerujemo da će sinergija Stanić Beveragesa i Maraske rezultirati vrhunskim proizvodima u svim kategorijama, koji će kreirati nove trendove na tržištu. Cilj nam je odgovoriti na zahtjevne želje i potrebe domaćih i inozemnih potrošača te u sinergiji moći ponuditi bolje uvjete prema tržištu i povoljnije proizvode potrošačima – izjavio je Stanić.

Iz Saponije i Koestlina su na Zagrebačkoj burzi izvijestili da su s tvrtkom Stanić Beverages sklopili ugovor o kupoprodaji dionica – 755.165 redovnih dionica Maraske u vlasništvu Saponije i 647.262 u portfelju Koestlina, a njihov “prijenos će se na Stanić Beverages obaviti najkasnije do 31. siječnja 2022. kada se ispune prethodno ugovoreni uvjeti”.

Iz tvrtki ne navode vrijednost transakcije. Stanić Beverages renomirani je proizvođač sokova u Hrvatskoj te vlasnik dviju tvornica u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini sa zajedničkim kapacitetom od 150 milijuna litara. Uzdanica tvrtke je brend Juicy, dok kupnjom Maraske širi svoje proizvodne kapacitete i ulazi u novi segment jakih alkoholnih pića, u kojem vidi priliku za rast i razvoj.

Maraska, naime, proizvodi bezalkoholna te jaka alkoholna pića, među kojima su najpoznatiji sokovi Amarena, likeri Maraschino, Pelinkovac, Orahovac, Travarica, Šljivovica te drugi biljni i voćni likeri. Koliko je potencijala u njima, najbolje govori pet stoljeća tradicije proizvodnje maraskina u Zadru, koji se svojedobno s velikim uspjehom izvozio u Beč, Pariz, Sankt Peterburg, London, Berlin, Frankfurt, Nürnberg, Napulj, Genovu, Milano, Istanbul..., poslije i u SAD, Kanadu, Australiju... Povijest spominje kako je kraljica Viktorija 1871. povukla i engleske ratne brodove iz Sredozemlja kako bi ukrcali maraskino za potrebe britanskog dvora.

Zadarski ‘kralj likera’

U jednom od svojih romana Zadar i maraskino spominje i francuski pisac Honoré de Balzac, a u “kralju likera” uživali su i Alfred Hitchcock, G. B. Shaw, Charles Baudelaire, Ernest Hemingway, Orson Welles, Charlie Chaplin... Kako bilo, kompanija koja je niknula na toj višestoljetnoj povijesti lani je, prema Poslovnoj Hrvatskoj, ostvarila ukupni prihod u iznosu od 87,65 mil. kuna, za oko 36,72 mil. kuna manje u odnosu na godinu prije, te neto gubitak od 8,85 mil. kuna, a zapošljavala je 151 radnika.

Neslužbeno doznajemo kako se Maraska nije uklapala u sadašnju poslovnu viziju razvoja Mepas grupe, dok se u portfelj Stanić Beveragesa njezine “žestice” izvrsno uklapaju. Maraska već dobro posluje i u SAD-u, što je u skladu i sa Stanićevom planovima plasmana Juicyja na tamošnjem tržištu. U nedavnom razgovoru za Večernji list Stanić je, naime, kazao kako je u prošlosti imao više ponuda da izveze Juicy sokove u SAD, no uvijek u specifične maloprodajne trgovine etničkog karaktera, tržište koje je orijentirano isključivo na hrvatske doseljenike.

– To nije naša strategija, Juicy je međunarodni brend koji je do sada postigao uspjeh na brojnim stranim tržištima, i zato mislimo da je došlo vrijeme da napravimo ozbiljnu strategiju izlaska na američko tržište. Po mom mišljenju, najlogičnija strategija bila bi akvizicija nekoga manjeg lokalnog proizvođača koji bi mogao proizvoditi Juicy sokove za američko tržište – rekao je tada Stanić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

PA
pavlov
13:29 17.09.2021.

Super!!! Sad će Maraska da bude pakirnica sokova i ostalih pića iz Rumunjske, Bugarske, Černobila isl. destinacija.....