Izmijenjena odluka

Umjesto 13,7, grade se 18,4 km brze ceste Sarajevo - Goražde

Umjesto 13,7, grade se 18,4 km brze ceste Sarajevo - Goražde
09.04.2021.
u 20:10
Pogledaj originalni članak

Umjesto 13,7 kilometara, koliko je bilo propisano u odluci o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju prve faze brze ceste u cilju cestovnog povezivanja Sarajeva i Goražda, gradit će se prometnica duga 18,4 kilometra, piše Večernji list BiH.

Povećan broj kolometara

Na jednoj od nedavnih sjednica Vlade FBiH donesena je odluka o izmjeni odluke o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju prve faze brze ceste u cilju cestovnog povezivanja Sarajeva i Goražda i početak realizacije projekta, kojom je kilometraža spomenute brze ceste povećana. - Za realiziranje ove odluke zadužuju se Federalno ministarstvo prometa i veza i JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar, svatko u okviru svojih nadležnosti - stoji u odluci koju potpisuje federalni premijer Fadil Novalić. Izgradnjom ceste Goražde - Sarajevo cestovna udaljenost između dvaju gradova bit će smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a umjesto sat i pol, vožnja će trajati 45 minuta. Riječ je, točnije rečeno, o cesti Goražde - Hrenovica (kod Prače), koja će povezivati već postojeće magistralne pravce M-20 i M-5. U sastav ove dionice ulazi i tunel Hranjen, dužine gotovo šest kilometara. Ukupna vrijednost izgradnje trase ne bi trebala premašiti iznos od 200 milijuna KM, kako je ranije rečeno. Tunel Hranjen neće imati funkciju bez izgradnje i dijelova ceste prema Goraždu s jedne i prema Prači s druge strane. Ova cesta drastično će skratiti putovanje i između Sarajeva i Goražda, i to bez planinskih prijevoja. Na ovakav projekt stanovnici istočne Bosne čekali su desetljećima. Osim što će se za gotovo upola manje vremena moći stići u Sarajevo, raduje i činjenica izbjegavanja neugodne Romanije i krivudavog pravca preko Rogoja.

Tunel i objekti

Sada se iz Goražda u Sarajevo ide preko Romanije, odnosno preko Rogatice i Sokoca, ili pak pravcem preko Foče, Rogoja i Trnova. Trase preko tih planina zimi su zbog niskih temperatura i ugaženog snijega jako opasne za vozače, što nerijetko dovodi i do prometnih nesreća. Izgradnjom cesta Sarajevo - Hrenovice koristit će se mnogo kraći pravac Sarajevo - Pale - Prača - Goražde. Odluka o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju prve faze brze ceste u cilju cestovnog povezivanja Sarajeva i Goražda donesena je još 2017.. Ugovor o probijanju glavne i servisne cijevi te izrade primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen, što predstavlja početak izgradnje prve faze brze ceste Sarajevo - Goražde, potpisan je 22. rujna 2018.. Tunel Hranjen bit će dug 5,5 km, a sastojat će se od dviju cijevi. Jedna će biti namijenjena za promet motornih vozila i kroz nju će prolaziti dva prometna traka, za svaki smjer po jedan. Druga cijev bit će servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu. Radi sigurnosti sudionika u prometu, tunel će imati 16 prolaza za evakuaciju pješaka, pet poprečnih prolaza za interventna vozila (u slučaju požara), kao i 10 parkirnih niša za zaustavljanja vozila u kvaru. Zaključno s krajem 2020. iskopano je i podgrađeno 1400 m GTC-a (glavne tunelske cijevi) i 1300 m STC-a (servisne tunelske cijevi).•

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.