Filtri čađi (DPF) na modernim dizelskim vozilima funkcioniraju tako da prikupljaju sitne čestice čađi koje su posljedica izgaranja goriva u motorima. Kad se nakupi dovoljna količina, filtri su programirani da u njima dođe do izgaranja čađi, a do toga dolazi u vožnji.
Proces izgaranja je automatiziran, povećanjem temperature ispušnih plinova na ulazu u filtar spaljuju se čestice u njemu. U DPF-u dolazi do (samo)izgaranja vozite li od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2500 o/min, piše Revija HAK.
Važno upozorenje objavila je britanska Udruga neovlaštenih servisa (IGM) u kojem stoji da se preporučuje vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi.
U tim kratkim intervalima neće se aktivirati izgaranje čestica čađi. Dogodi li do zagušenja, uključit će se lampica na instrumentnoj ploči automobila. U tom slučaju odmah nazovite servis, odnosno nemojte paliti automobil. U servisu će vam vjerojatno regenerirati filtar, a ako to neće biti moguće troškovi zamjene mogu biti veći od 5 000 KM, ovisno o servisu.