Iako Zakonom o osnovama sigurnosti prometa na putevima u BiH nije definiran način odijevanja sudionika u prometu, vožnja automobila u obući kao što su japanke ili papuče je veoma opasna.
- Neka istraživanja su pokazala da je korištenje japanki, papuča i takve vrste obuće za vožnju automobila, veoma opasno i zbog sastava materijala od kojih se takva obuća proizvodi jer se u pravilu radi o najmekšoj vrsti obuće, koja ni u jednom trenutku na bilo koji način ne štiti taj dio tijela vozača, koji je često u prometnim nezgodama prvi izložen opasnosti od ozljeđivanja, kazao je Feni šef Odsjeka za prometne istrage Jedinice za promet Ministarstva unutarnjih poslova Sarajevske županije Hasan Dupovac.
Kad je u pitanju korištenje japanki ili papuča prilikom vožnje, Dupovac je naglasio da iako je riječ o ravnoj obući kakva se preporučuje za vožnju, problem je u tome što se radi o obući koja nije usko vezana uz nogu te njen donji dio često može zapeti ispod papučice gasa, kočnice, kvačila, što može dovesti do gubitka kontrole nad vozilom, a potom i do prometne nezgode.
- Kako nije preporučljivo voziti u takvoj obući, također nije preporučljivo voziti bos, s obzirom na to da ni to ne ulazi u kategoriju sigurne vožnje - naveo je Dupovac.
Istaknuo je kako je i "mokra ili obuća na kojoj se u vozilo mogu unijeti razne nečistoće (ulja, pijesak, zemlja i sl.) također nesigurna za vožnju, s obzirom da može doći do iznenadnog skliznuća stopala s nožne komande u vozilu".
Dupovac je naglasio kako su stručnjaci u istraživanjima, simulacijom vožnje utvrdili da vožnja u papučama ili japankama, usporava vrijeme promjene nožnih komandi s jedne na drugu nožnu komandu u vozilu, a osobito je napomenuo činjenicu da je u takvoj obući manji pritisak na kočnicu, zbog čega je, u slučaju opasnosti, mnogo više vremena potrebno da se vozilo zaustavi.
- Obavljajući poslove i zadatake u Odsjeku za prometne istrage Jedinice za promet MUP-a SŽ, na prikupljanju operativnog materijala vezanog za prometne nezgode s obilježjem teškog krivičnog djela protiv sigurnosti javnog prometa, radeći na uzimanju izjava od sudionika prometnih nezgoda, često se dolazilo do saznanja da je vozaču skliznula noga s komandi, ili je drugi dio odjeće u određenom trenutku upravljanja vozilom zasmetao vozaču, što je njegovu pažnju usmjerilo u unutrašnjost vozila a ne na put kojim se s vozilom kretalo - kazao je Dupovac.
Dodao je kako se veliki broj vozača prilikom korištenja vozila na kratko, kao što je slučaj preparkiravanja vozila s jednog na drugo parking mjesto ili u garažu, odluči učiniti s neodgovarajućom obućom ili odjećom te se u takvim slučajevima najčešće događaju prometne nezgode u kojima često dolazi do teških posljedica, na što bi, kako on smatra, svim vozačima trebalo skrenuti pažnju, kako zbog njihove osobne sigurnosti tako zbog sigurnosti ostalih sudionika u prometu ili imovine.
Zakonom o osnovama sigurnosti prometa na putevima u BiH, nije propisan odnosno nije definiran način odijevanja sudionika u prometu tako da to spada u domen prometne kulture, istaknuo je Dupovac dodavši kako "prometna kultura znači ponašati se u skladu s prometnim propisima i pravilima, uz međusobno uvažavanje, obzirnost i tolerantnost spram drugih sudionika u prometu".
Dupovac kaže kako prema njegovim saznanjima "ni ranijim propisima Zakona o osnovama sigurnosti prometa SR BiH, nije bila kažnjiva vožnja u japankama, već su i prije kao i sada policijski službenici vozačima skretali pažnju na opasnosti vožnje u japankama".