Udruga za Down sindrom i "Vedri osmijeh"

Za rad s djecom treba više logopeda, defektologa...

Za rad s djecom treba više logopeda, defektologa...
28.12.2015.
u 07:15
Nakon Nove godine edukacija za roditelje djece s posebnim potrebama U posljednje dvije godine situacija je puno bolja, djeca se u gradske vrtiće upisuju bez problema, ondje imaju stručnu pomoć logopeda...
Pogledaj originalni članak

S obzirom na porast broja djece s poteškoćama u razvoju koja se svake godine upisuju u redovite programe dječjih vrtića, važno je napomenuti kako se radi o inkluzivnom obrazovanju. Inkluzija podrazumijeva da su sva djeca aktivno uključena u odgojno-obrazovne aktivnosti i imaju jednak, slobodan pristup mjestima za igru i rad u odgojnim skupinama, piše Večernji list BiH. Svakom djetetu se pružaju jednake razvojne prilike i aktivno sudjelovanje s ostalom djecom, stvarajući tako okruženje koje se temelji na toleranciji, uvažavanju i poštovanju sve djece.

Nedovoljno odgojiteljica

U razgovoru za "Večernji list" iz Udruge za Down sindrom u Mostaru rekli su nam kako su ranije imali problema prilikom upisa djece u vrtiće, u smislu ograničavanja satnice boravka i općenito zatvorenosti za upis djece s poteškoćama. U posljednje dvije godine situacija je puno bolja, djeca se u gradske vrtiće upisuju bez problema i ikakvih ograničenja, ondje imaju stručnu pomoć (logopeda, defektologa). Međutim, još je uvijek nedovoljno odgojiteljica u skupinama gdje su djeca s poteškoćama pa se one ne mogu adekvatno posvetiti radu s djecom. Kako bi se poboljšala kvaliteta boravka djece s Downovim sindromom i općenito djece s poteškoćama, potrebno je vrtićima osigurati dodatni kadar i povećati broj logopeda i defektologa.

Osuđujuće društvo

Razgovarali smo s Danijelom Kegelj, ravnateljicom JU "Dječji vrtići" koja je aktivna u Udruzi "Vedri osmijeh" u Mostaru. Rekla nam je kako u vrtiću imaju resursne sobe koje su počele raditi za djecu s poteškoćama u razvoju, kao i kvalitetan prostor i opremu za rad koji im je omogućio UNICEF. Postoji kurikul i za roditelje, a nakon Nove godine počinju s ciklusom edukacija za roditelje djece s posebnim poteškoćama u razvoju. Oni imaju svoje zadatke koji su interaktivne edukacije za rješavanje konkretnih problema u svakodnevnici. "Osobe s invaliditetom i poteškoćama u razvoju imaju sve moguće probleme na ovom svijetu jer živimo u društvu koje je puno predrasuda. Za djecu predškolske dobi je karakteristično to što se puno vremena izgubilo na lutanja. Kad postoji sindrom ili nešto što je vidljivo lako se o prepozna, ali mi sad mnogo govorimo o takvoj intervenciji upravo zbog toga što puno vremena prođe prije nego što roditelji prihvate te činjenice i prije nego što medicinska struka prepozna određene poteškoće. Dok dijete dođe do vrtića, puno je stvari već propustilo", ističe Kegelj. Udruga ima 75 članova te prijatelje volontere, a u programe uspijevaju uključiti 25 djece. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.