Najskuplji automobil uvezen u BiH u prva tri mjeseca ove godine je Ferrari F169 Roma, a ponosnog vlasnika skupocjeni četverokotač koštao je 462.392 KM s uračunatim nametima, rekli su za Nezavisne novine iz Uprave za neizravno oporezivanje BiH.
Naime, prema njihovim podacima, drugi uvezeni automobil po visini cijene je Porsche 911 Turbo S, koji je plaćen 425.594 KM računajući davanja. Na trećem je mjestu također Porsche 911 Turbo S, za kojeg je vlasnik "iskeširao" 404.209 KM, pa su tako samo ova tri četverokotača stajala više od 1,2 milijuna maraka.
- Iznosom nešto manjim od 400.000 KM plaćen je Mercedes AMG G 63, koji je plaćen 392.434 KM, a na petom mjestu našao se i Mercedes AMG G 63, koji je koštao 379.211 KM s davanjima kazali su iz UNO-a BiH. Ukupno gledano, deset najskupljih automobila uvezenih u tri mjeseca plaćeno je više 3,9 milijuna, odnosno vozila su vrijedna više od 3,2 milijuna, a za njih je dano više od 667.000 KM davanja.
Naime, ekonomski analitičar smatra da sigurno postoji određen sloj stanovnika u BiH koji si mogu priuštiti vozila čije su cijene vrtoglavo visoke. Igor Gavran, ekonomski analitičar, kazao je u razgovoru za Nezavisne novine da, kada je riječ o uvozu luksuznih vozila, ekstremno visokih cijena, to, nažalost, nije čudno. - U BiH se povećava raslojavanje između različitih klasa i uz sve više siromašnih i ekstremno siromašnih, onaj mali broj bogatih uglavnom postaje sve bogatiji te si može priuštiti i ovakva vozila - kazao je Gavran. Slaviša Raković, ekonomski analitičar, kaže da kupnja skupocjenih automobila nije pokazatelj ima li krize kod naših građana, nego je suština raslojavanje koje postoji u našem društvu između ljudi koji kupuju najjeftinija vozila i onih koji su u stanju potrošiti gotovo nezamislive iznose za jednog četverokotača. - Sigurno je da je u BiH nekoliko stotina ljudi koji si mogu priuštiti kupnju ovakvog auta te da ne žale novac za takve četverokotače - kazao je Raković i dodao da jednostavno postoje tvrtke i osobe koje ova kriza ne pogađa.