Oprez

'Šablonskim' razgovorima varaju umirovljenike u BiH, ne nasjedajte...

31.01.2021.
u 13:40

“Dobar dan, kako ste”, pitanje postavlja “zdravstveni djelatnik” nakon što mu je vlasnik kuće, koji je, inače, starije životne dobi, otvorio vrata svojega doma i odgovorio mu: “Pa i nisam baš najbolje, imam problem s leđima iz kojih se bol spušta niz lijevu nogu”, odgovara umirovljenik. “E, onda imam rješenje koje će u nekoliko dana riješiti sve vaše probleme...”, “šablonski” je razgovor kojim se prevaranti služe kako bi umirovljenike uvjerili da su baš oni ti koji su ih došli spasiti i riješiti zdravstvenih problema. Takvi posjeti uglavnom završavaju kobno, objašnjava nam to u razgovoru Murisa Marić, izvršna direktorica Udruge za zaštitu potrošača “Don”, dodajući kako je sve više naivnih građana koji nasjedaju na ovakve priče u nadi da će se sutra osjećati bolje. - Veliki problem stvara prodaja na kućnim pragovima, koja sve više uzima maha u negativnom smislu kada se najčešće umirovljenicima nude različite vrste “zdravstvenih pomagala” koja, prema pričama osoba koja ih prodaju, nećete vjerovati, baš njima odgovaraju. Svi ti mladi ljudi koji dolaze na kućne pragove najčešće postaju “zdravstveni radnici”, a neki od njih su čak i “liječnici”. Što je najžalosnije od svega, oni uglavnom biraju stariju populaciju kako bi im predstavili magične proizvode, a za koje je upitno služe li ikakvoj svrsi, a posebice onoj za koju su je predstavili - kaže Marić prepričavajući kojim se još metodama služe. - Prodavači su lukavi i u trenutku kada predstave proizvod osobi, koja im vrlo često kaže da nema novca, ponude joj i papir u kojem je naznačeno da proizvod mogu plaćati u ratama, odnosno da im se odbija od mirovine i kada osoba taj papir potpiše, tu više nema povratka. Udruge i institucije koje se bave zaštitom potrošača postaju nemoćne. Inače, svi proizvodi koji se prodaju na kućnom pragu mogu se vratiti u roku od 15 dana, a prodavači kupcu predstave da je taj rok 25 dana i kada se taj rok prekorači, prodavači papir, koji su prethodno umirovljenici potpisali, prosljeđuju dalje i onda počinje odbijanje od mirovine. U takvim slučajevima vrlo je teško vratiti proizvod i obustaviti plaćanje jer je kupac dobrovoljno potpisao da kupuje taj proizvod. Mi smo nemoćni, a umirovljenici se teško odlučuju na sudski proces jer oni mogu potrajati dugo. Tako sve više bh. umirovljenika ostaje izigrano i bez novca jer su to beskorisni proizvodi - kaže Marić navodeći neke od tzv. magičnih proizvoda koji čine čuda za zdravlje. - To su najčešće masažeri za noge, vrat, kralježnicu. Nude se i kreme koje uklanjaju reume, smanjuju vene..., a koje nisu ni provjerene - kaže objasnivši kako su starije osobe lakovjerne. - Kada se prevaranti predstave kao zdravstveni djelatnici, svi ti ljudi razmišljaju na način: “Pa nije me došao prevariti, nego mi pomoći” i uopće ne razmišljaju u tom smjeru. No, slika koja prikazuje istinu je puno gora od one kojoj umirovljenici vjeruju. Takvi ljudi spremni su na sve, sjednu u automobil, odvezu se u neki grad i kreću po selima obilaziti umirovljenike koji su sretni jer im je netko došao pomoći. Oni nisu naviknuli pročitati ugovor prije nego ga potpišu, nego idu na povjerenje. Služe se logikom, pustio sam nekoga u kuću, evo, ponudio mi je proizvod koji će mi pomoći. Nijedan potrošač nije rekao: “Pa, evo, vidio sam da mi taj proizvod neće pomoći”, nego: “Rekli su mi da koristim 25 dana i da će tek tada krenuti nabolje”, i tako dolazi do prijevare. Ovom problemu treba stati ukraj, a starijim osobama objasniti da ne vjeruju nikome tko nije iz njihova okruženja - zaključuje Marić u razgovoru. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?