U Muzeju moderne umjetnosti Sveučilišta u Mostaru održan je već popularni format "Razgovor s umjetnikom", ovaj put s akademskim slikarom Matkom Vekićem. Dio je to edukativnog programa koji Muzej provodi za svaki izložbeni postav, a moderator razgovora bio je ravnatelj Muzeja moderne umjetnosti, povjesničar umjetnosti Marin Ivanović. Razgovor se naslanja na nedavni izložbeni program "Postojanje u otoku", koji je bio postavljen od 26. siječnja do 10. ožujka 2024. godine u Muzeju moderne umjetnosti. Valja napomenuti kako je otvorenje izložbe održano u okviru manifestacije "Noć muzeja '24.", a istom se Matko Vekić, inače podrijetlom Mostarac, nakon sedam godina ponovno vratio u Mostar predstavljajući svoj novi slikarski ciklus "Postojanje u otoku" i novu grafičku mapu "Naplavine". Na izložbi je bilo postavljeno gotovo 40 slika i devet grafičkih listova.
Kroz samo predavanje Matko Vekić proveo je posjetitelje kroz izložbu, odgovarajući na pitanja publike vezana uz sam kontekst ciklusa "Postojanje u otoku", njegov nastanak, tematiku te tehničke aspekte djela i izložbenog postava koji je prilagođen prostoru kako bi se što jednostavnije ostvarila komunikacija između djela. Ivanović je u uvodnom obraćanju istaknuo kako su djela Matka Vekića često smatrana aktualna jer proistječu iz naše svakodnevice, što je zapravo potpuno pogrešna teza te Vekićeva djela zapravo predstavljaju eskapizam tj. bijeg od spomenute svakodnevice i stvarnosti. Nastavno na tu formulaciju, Vekić je spomenuo kako ciklus "Postojanje u otoku", koji inače proistječe iz ciklusa "Arhipelag", predstavlja doista bijeg od stvarnosti, a kompozicijska rješenja gdje granje ili gusto postavljena stabla stavlja u prvi plan predstavljaju svojevrsne rešetke ili kavez u kojem smo se prije koju godinu našli za vrijeme pandemije koronavirusa te težili za odlaskom u prirodu, boravkom na otoku i slobodom. U nastavku razgovora Ivanović je, uz povijesni kontekst pejzaža kao teme u slikarstvu, spomenuo kako se suvremeni slikari često klone slikanja pejzaža, što i nije slučaj s Matkom Vekićem, koji ovoj tematici pristupa kroz različite motive i simbole, gdje u duhu postmoderne umjetnosti svi mogu pronaći nešto što im je poznato. Osim navedenog, Matko Vekić se kroz razgovor osvrnuo i na svoju sveučilišnu karijeru, izložbe, publiku, ranije slikarske cikluse i svoj odnos s Mostarom, ističući utjecaje slikara mostarskog likovnog kruga Mehe Sefića i Antuna Motike u svojem likovnom stvaralaštvu.
U drugom dijelu predavanja predstavljena je nova grafička mapa "Naplavine", koja se sastoji od devet sitotisaka. Predgovor iste napisao je Jagor Bučan u kojem obrazlaže "kako Matko Vekić uspostavlja skladno uravnotežen raspored strukturnih i simboličkih odnosa te da na upečatljiv način združuje crtež i boju, samostalne likovne sastavnice i sugestivan pejzažni prizor". Matko Vekić istaknuo je kako su slikarstvo i grafika sestrinske likovne discipline te da se grafički otisak jasno projicira i u njegovu slikarstvu. Marin Ivanović na kraju je zaključio kako rad u grafici za Vekića nije nepoznanica jer je, pohađajući Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn u Zagrebu, maturirao upravo na grafičkom odsjeku.