Najnovija izmjena trase autoceste na području općine Žepče, predložena od Urbanističkog zavoda BiH i Ministarstva prostornoga uređenja FBiH kao nositelja pripreme Prostornoga plana FBiH, unijela je nemir među stanovništvo općine Žepče. Svoju zabrinutost novonastalom situacijom građani su pokazali na izvanrednoj sjednici OV-a Žepče, i na javnoj raspravi na kojoj je od direktora Urbanističkog zavoda BiH Zlatana Lazarevskog prezentirana nova trasa.
Izmjene plana
Predloženim izmjenama prostorno-planske dokumentacije FBiH planirana trasa kretala bi se desnom stranom magistralne ceste M-17 iz pravca Zenice, i prolazila iznad gradskog područja Žepča sa čvorištem za autocestu Žepče - Tuzla. Na žepačkim poljima bila bi izgrađena prva petlja gdje bi se nalazio i odvojak s autoceste za sam grad. Potom bi cesta išla ispod željezničke pruge i preko gusto naseljenih područja Radovlja i Tatarbudžaka i samo nekoliko stotinjaka metara dalje pravila drugu petlju. Prvotni prijedlog trase autoceste kroz općinu Žepče, koji je prije četiri godine usuglašen i prihvaćen od OV-a Žepče, predviđao je trasu s lijeve strane, preko Ozimice, dijela Kraule, Selišta, Bljuve, Papratnice, Brezovog Polja i Golubinje. Odvojak za Tuzlu planiran je kod Ozimica, preko Luga, Goliješnice i Osove, prema Zavidovićima. Za nove izmjene općinska vlast i građani Žepča doznali su prije dvadesetak dana, kada je na sjednici Skupštine ZDŽ-a razmatran Prijedlog prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za FBiH “Autocesta na koridoru Vc za razdoblje od 2008. do 2028.”.
Ugrozila bi se izvorišta...
Zaključak Skupštine je bio da predložena nova trasa nije uvažila postojeću prostorno-plansku dokumentaciju ZDŽ-a i njezinih općina, posebno općine Žepče. Županijski Zavod za urbanizam i prostorno uređenje dobio je zadaću da razmotri razloge odstupanja od prvobitne trase. U međuvremenu je prijedlog dobio zeleno svjetlo Zastupničkog doma FBiH i sutra će se naći pred Domom naroda Parlamenta FBiH. Za općinu Žepče je novi prijedlog neprihvatljiv jer ograničava daljnji razvoj grada, i ugrožava brojna izvorišta pitke i mineralne vode, biljni i životinjski svijet, te plodna polja i poljoprivredna gazdinstva na lokacijama kojima prolazi nova trasa. Ne isključuje se pojava klizišta na području Prijeka, a izvjesno je da će doći do zagađenja zraka, vode i zemljišta duž trase. Upućena je poruka da se neće dopustiti trgovina s općinom Žepče, niti politička potkusurivanja. Vijećnici OV-a su bili jedinstveni kod zaključka da se odbija prijedlog nove trase kroz općinu, i da se jedino prihvaća ranije usvojena trasa. Apelirano je na zastupnike Doma naroda FBiH da uvaže jedinstven stav građana općine Žepče i ne dopuste da se radi na štetu jednoga grada i njegovih stanovnika.