Među zakonskim prijedlozima “šestorke” koji se usuglašavaju unutar Vijeća ministara i koji bi uskoro trebali biti pred državnim parlamentom su i vrlo važne izmjene i dopune Zakona o državnoj službi u institucijama BiH.
Ako ne dođe do nekih većih promjena u nacrtu izmjena ovog zakona, glavni tajnici Vijeća ministara i Predsjedništva BiH te tajnici ministarstava i pomoćnici ministara, ubuduće će biti imenovani na mandatno razdoblje kao i drugi dužnosnici. To je značajna izmjena u odnosu na sadašnje stanje gdje ove osobe imaju status rukovodećih državnih službenika s neograničenim mandatom.
Apsurdne stvari
-Uvođenjem mandata za navedene dužnosti, uspostavlja se princip odgovornosti i oni bi bili imenovani u mandatu Predsjedništva BiH, odnosno Vijeća ministara BiH. Činjenica je da je državna služba neučinkovita s istim rukovodećim kadrom, koji je, po postojećem zakonu, bez ograničenja od njihova imenovanja. Imamo apsurdnu situaciju da ministar ne može utjecati na izbor i rad pomoćnika ministra i tajnika ministarstva. U takvom ambijentu, kada su svjesni da imaju stalni posao i da ne zavise od mandata i reizbora, pojedini tajnici i pomoćnici se i ne trude pružiti maksimum u svom svakodnevnom angažmanu, svjesni male vjerojatnosti sankcije, objašnjava se u obrazloženju zakonskog nacrta koji je izradio SDP temeljem dogovora sa SNSD-om, a kasnije i s drugim strankama “šestorke”.
Nacionalni balans
Pored toga, predlaže se uvođenje principa razrješenja dužnosti državnog službenika na osnovi dvije negativne ocjene o radu tijekom godine. Zakonskim izmjenama predviđa se i mogućnost reizbora, što znači da će pojedinci i duže od jednog četverogodišnjeg mandata moći biti na pozicijama pomoćnika ministara ili tajnika. Predviđeno je i da se izbalansira nacionalna struktura tajnika ministarstava i pomoćnika ministara. Do sada je to bio problem jer nacionalnom raspodjelom ministarskih pozicija u pojedinim ministarstvima na tri ključne pozicije – ministra, zamjenika ministra i tajnika ministarstva - nije bilo pripadnika nekog od tri konstitutivna naroda. To je izravna posljedica činjenice da tajnika ministarstva nije bilo moguće promijeniti istodobno kada i ministra i zamjenika. Tako danas, primjerice, u Ministarstvu vanjskih poslova na tri spomenute ključne pozicije nema ni jednog Hrvata. Pripadnika drugih naroda, pak, nema na čelnim pozicijama u nekim drugim ministarstvima. Imenovanjem tajnika na određeno mandatno razdoblje ovaj problem će biti prevladan.