Američki dizajneri na njujorškom Tjednu mode odlučili su slijediti trend britanske modne kuće Burberry i kupcima omogućiti da odjeću nabavljaju ravno s modne piste, pišu britanski mediji.
Osim što je nova odjeća odmah dostupna u trgovinama, Burberry je ove godine najavio i da će spojiti uobičajene četiri modne revije u godini u dvije. Također je prvi organizirao izravni prijenos svojih revija, a naveliko se počeo služiti i platformama kao što su Snapchat i Instagram, piše BBC.
Upravo su društvene mreže bile pokretači promjena, budući da se sada uživo putem njih prenosi ili emitira većina modnih revija. Dosad su modne kuće u rujnu predstavljale nove kolekcije odjeće za proljeće/ljeto iduće godine.
Na njujorškom Tjednu mode primjer britanske modne kuće odlučili su stoga slijediti i američki dizajneri Tom Ford i Tommy Hilfiger. Tako je Ford predstavio kolekciju za žene i muškarce za sezonu jesen/zima 2016., a ne onu za sezonu proljeće/ljeto iduće godine.
Zahvaljujući novom trendu, kupci više ne moraju čekati nova izdanja modnih magazina kako bi vidjeli novu kolekciju, a manje su skloni i čekati po nekoliko mjeseci da bi je mogli kupiti.
Luksuzni brandovi pogođeni su smanjenjem potrošnje kineskih kupaca, snažnijim američkim dolarom i terorističkim napadima koji su odvratili turiste od modnih metropola, kao što je Pariz. Ujedno, reagiraju na promjene kupovnih navika mlađih potrošača, koji su odrasli kupujući i razmjenjujući sadržaje putem interneta, posebice putem pametnih telefona.
Modni kritičari objašnjavaju i da su dizajneri prisiljeni usvojiti uspješne poslovne modele "brze mode", čiji su začetnici modni lanci Zara i H&M.
"U svijetu koji postaje sve više neposredan, trenutni način pokazivanja kolekcije četiri mjeseca prije nego što postaje dostupna kupcima zastarjela je ideja, koja više nema smisla. Pokazivanje kolekcije koja odmah stiže u trgovine lijek je za to, a omogućit će i uzbuđenje koje će potaknuti prodaju i zadovoljiti pojačanu želju potrošača da imaju odmah odjeću koju su spremni nositi", objavili su iz Forda.
I druge modne kuće usvajaju sličnu taktiku. Štoviše, Tommy Hilfiger je na svom nedavnom showu polovinu karata dao svojim obožavateljima, otvorivši tako nekoć ekskluzivni događaj javnosti.