Od 98 klubova iz Španjolske, Engleske, Italije, Njemačke i Francuske samo njih devet nema ime sponzora na dresu. No u Španjolskoj to od danas više nije moguće zbog odluke ljevičarske vlade.
Španjolski nogometni klubovi od ponedjeljka više ne smiju na dresovima nositi reklame kladionica i kockarnica, a pet prvoligaških klubova još uvijek nije uspjelo pronaći zamjenskog sponzora iako su odigrana tri kola nove sezone.
Real Sociedad, Alaves, Cadiz, Granada i Mallorca su ušli u novu sezonu s dresovima bez ispisanih imena sponzora na njima. Igrači Cadiza, kluba s juga Španjolske, u subotu su posljednji put istrčali u žutim majicama na kojima je pisalo Dafabet, što je kladioničarska kuća s Filipina.
- Tražili smo pravni način da ipak zadržimo ime tog sponzora, no ipak ćemo morati pronaći zamjenskog sponzora. Valjda ćemo ga uspjeti naći - poručilo je vodstvo tog kluba koji je godišnje dobivao oko dva milijuna eura od Dafabeta.
Španjolska ljevičarska vlada je u studenom 2020. godine donijela zakon prema kojem se reklame internetskih kladionica smiju emitirati samo između 1 sat i 5 sati u noći. Na televiziji i radiju neće se vrtjeti u niti jedno drugo vrijeme te im je zabranjeno oglašavanje kroz sport.
La Liga, tijelo koja organizira održavanje prve i druge nogometne lige, tvrdi da 32 od 42 profesionalna kluba imaju nekog sponzora iz sektora klađenja i igara na sreću. Jedan od sponzora Real Madrida, iako ne istaknut na prednjoj strani dresa, bila je prethodnih godina kladionica Codere pa ju je tijekom promotivnih događaja i intervjua reklamirao kapetan hrvatske reprezentacije Luka Modrić, proglašen najboljim nogometašem svijeta u 2018. godini.
- Imati toliko nogometaša koji reklamiraju kladionice ili nose dresove s imenom kladionica, i tako pozivaju najmlađe da se klade, nije dobra poruka. To nije liga kakvu želimo - rekao je Mikel Arana, direktor zadužen za regulaciju igara na sreću u Španjolskoj.
Arana tvrdi kako se takvim oglasima "bombardira" mlade pa da je primjetan porast kladioničara u dobi između 18 i 19 godina.
La Liga je, međutim, uložila žalbu Vrhovnom sudu i tvrdi da će zbog novog zakona klubovi zajedno samo ove godine ostati bez 90 milijuna eura, a sve to u trenutku kada su zbog pandemije korona virusa stadioni djelomično zatvoreni. Košarkaški prvoligaši Bilbao Basket i Baskonia, kojima sezona još uvijek nije počela, morat će pak iz svog imena izbaciti nazive kladionica Retabet i Kirolbet.
Španjolska vlada premijera Pedra Sancheza, zabrinuta masovnim širenjem kladionica diljem zemlje, u listopadu 2020. godine je poslala pismo nogometnim klubovima u kojem ih je upozorila da ugovore s takvim sponzorima smiju produžiti maksimalno do 30. kolovoza 2021., odnosno do ponedjeljka. Sponzori imena kojih su na dresovima su uglavnom najveći sponzori klubova.
Kladionica Codere je u svom dokumentu poslanom američkom tržišnom regulatoru, dostavljenom zbog spajanja svoje podružnice s jednom tvrtkom izlistanom na američkoj burzi, navela kako "politički uvjeti za igre na sreću u Španjolskoj mogu biti i dalje negativni". Igre na sreću su pod nadzorom ministarstva kojim upravlja lijevi Podemos, manjinski partner u većinski socijalističkoj vladi. Još ranije je na isti način zabranjeno reklamiranje alkohola i duhanskih proizvoda.
Marketinški analitičar Adrian Mediavilla kaže pak da je "teško povjerovati kako klubovi ne mogu naći zamjenske sponzore".
- Dovoljno je kompanija iz drugih sektora koje preko nogometa žele povećati svoju vidljivost. Potražnja za nogometom je velika pa je potrebno samo malo više kreativnosti u marketinškim odjelima klubova - kazao je Mediavilla.
Od 98 klubova iz Španjolske, Engleske, Italije, Njemačke i Francuske samo njih devet nema ime sponzora na dresu. Uz spomenutih pet španjolskih momčadi nemaju ih niti talijanski Lazio, Venezia, Spezia i Salernitana, podatak je novina La Vanguardia. Prema istom izvoru, samo 13 klubova još uvijek na dresovima nosi imena kladionica, od čega ih je devet iz Engleske, a četiri iz Francuske, prenosi Hina.