Američki tehnološki div Apple je blizu kupnje aplikacije za prepoznavanje glazbe Shazam za oko 400 milijuna dolara, prenose britanski mediji.
Shazam je kompanija osnovana u Velikoj Britaniji 1999. godine, a korisnicima omogućuje prepoznavanje i kupnju glazbe putem pametnih telefona ili računala na temelju isječka glazbenog zapisa. U britanskoj kompaniji tvrde da imaju više od 100 milijuna korisnika mjesečno, a većinu prihoda ostvaruju od provizija plaćenih temeljem narudžba proslijeđenih Appleovom iTunes Storeu. Ni Apple ni Shazam nisu komentirali izvješća na internetskoj stranici TechCrunch.
Ako sporazum bude potvrđen, Shazam će postati najnovija u nizu britanskih tehnoloških tvrtki koje su u posljednje vrijeme kupile veće kompanije, primjećuje BBC. Utjecajni internetski portal Music Business Worldwide istaknuo je da je navodna cijena transakcije znatno niža od procijenjene vrijednosti Shazama od jedne milijarde dolara tijekom prikupljanja kapitala u 2015. godini. Stjecanjem Shazama Apple bi zapravo riješio pitanje posrednika i uštedio na provizijama. No, to bi moglo naštetiti njegovoj konkurenciji, budući da Shazam više neće upućivati ljude na konkurente u tom području Spotify i Google Play Music. Sporazum bi također pomogao Apple Musicu da stekne prednost pred Spotifyem, olakšavajući korisnicima pronalaženje pjesama i njihovo dodavanje na svoju glazbenu listu. Trenutno Spotify ima 60 milijuna korisnika diljem svijeta, a Apple Music samo 27 milijuna, napominje BBC.