Dostava vakcina protiv koronavirusa diljem svijeta predstavljat će najveći transportni izazov u povijesti, tvrde predstavnici avioindustrije, a prenosi BBC.
Da bi se cjepivo dostavilo u sve zemlje svijeta, bit će potreban veliki broj zrakoplova, a on se može predstaviti kao 8000 Boeinga 747, priopćio je iz Međunarodne asocijacije zračnog transporta (IATA).
Iako cjepivo još nije proizvedeno, izuzimajući rusku tvrdnju, IATA već sada zajedno s zrakoplovnim tvrtkama, zračnim lukama i nacionalnim zdravstvenim organizacijama razvija plan za njihov transport.
Plan distribucije pretpostavlja jednu dozu za jednu osobu, piše BBC.
"Distribucija cjepiva predstavljat će misiju stoljeća za industriju zrakoplovnog prijevoza. Ona se neće dogoditi bez planiranja, a vrijeme za njega je sada", rekao je direktor IATA Alexandre de Juniac.
Iako je transport robe novi fokus devastirane zrakoplovne industrije, dostava cjepiva je puno kompleksniji zadatak.
Zrakoplovi prvenstveno moraju ispoštovati standarde kao što je mogućnost održavanja temperature između 2 i 8 stupnjeva, a pojedina cjepiva zahtijevaju temperature ispod nule.
Letovi u pojedine dijelove svijeta, kao što je jugoistočna Azija, bit će od velikog značaja jer ta podneblja su izuzetno udaljena od centara za proizvodnju cjepiva.
Poseban problem je Afrika, a prema trenutnim mogućnostima koje uključuju infrastrukturu i granice, dostava zrakoplovima po Crnom kontinentu je nemoguća.
U svijetu se trenutno razvija 140 verzija cjepiva protiv koronavirusa, a njih dvadesetak se testira na ljudima.