Europski regulatori mogli bi uvesti dodatne kriterije za analizu preuzimanja kompanija kako bi obuhvatili i planirana preuzimanja inovativnih malih poduzeća čiji prihodi ne dosežu propisani prag za pokretanje takvih postupaka. Prema važećim propisima Europska komisija analizira samo predložena preuzimanja kompanija čiji prihodi prekoračuju određeni prag. Zahvaljujući tome pojedine su kompanije zaobišle provjeru, napominje Reuters.
Tako Bruxelles nije analizirao Facebookovu 19 milijardi dolara vrijednu ponudu za preuzimanje proizvođača inovativnog softvera za razmjenu poruka WhatsApp sve dok to od njih prije dvije godine nisu zatražili regulatori nekih zemalja EU-a.
Komisija nije automatski pokrenula postupak analize budući da su Whatsappovi prihodi u 2013. bili ispod definiranog praga.
"Vrijednost spajanja mogla bi biti dobar pokazatelj njegove važnosti ali morali bismo odrediti pravu razinu kako bismo obuhvatili sva spajanja koja zahtijevaju provjeru i ujedno vodili računa o tome da ne otežavamo život inovativnim novim poduzećima", pojasnila je povjerenica EU za zaštitu tržišnog natjecanja Margrethe Vestager na konferenciji u organizaciji njemačkog udruženja studenata prava Studienvereinigung Kartellrecht.
Odvojeno je Vestager na rubu konferencije novinarima najavila da će Komisija idućeg objaviti podatke iz istraživanja o preprekama za prekograničnu elektronsku trgovinu u EU.
Istraživanje je bilo fokusirano na trgovinu elektroničkom robom, odjećom, cipelama i digitalnim sadržajem i trebalo je pokazati jesu li kompanije pokušavale ograničiti tržišno natjecanje, primjerice sporazumima o sprečavanju prodaje proizvoda odnosno usluga u pojedinim zemljama odnosno o njihovoj prodaji po višim cijenama.
Analiza prikupljenih podataka bit će objavljena 18. ožujka, kazala je europska povjerenica za zaštitu tržišnog natjecanja.
"To je prva analiza a nakon toga možda ćemo razmisliti i o pokretanju slučajeva", dodala je.
Preliminarno izvješće bit će objavljeno krajem ljeta ili početkom jeseni a zaključno u prvom tromjesečju 2017., kazala je Vestager.
Godine 2014. gotovo polovina potrošača u Europskoj uniji kupovala je robu i usluge na Internetu ali ih je samo 15 posto kupovalo u drugoj zemlji EU, i to zbog jezičnih barijera, različitih zakona i ograničenog tržišnog natjecanja, pokazuju podaci Europske komisije.