Izmišljene informacije i lažne vijesti uzele su toliko maha na društvenim mrežama da je čak i poslovično povučeni Mark Zuckerberg izišao u javnost i najavio žestoku borbu protiv širenja laži na Facebooku.
"Svi znamo da ljudi žele točne informacije", napisao je Zuckerberg na Facebooku, prenosi express.hr.
"Imamo za cilj spojiti ljude s pričama koje su njima bitne. Dugo vremena bavimo se ovim problemom i tu odgovornost shvaćamo ozbiljno", piše osnivač najpopularnije društvene mreže na svijetu.
Ovo je prvi put da je sam Zuckerberg javno priznao problem viralnog širenja lažnih informacija preko njegove platforme. On je do sad uporno odbijao priznati bilo kakav utjecaj lažnih vijesti na Facebooku na američke birače, iako su stručnjaci govorili da je to sasvim realna mogućnost.
Arbitri istine
Možda i najbitnije je to što Zuckerberg je i dalje iznimno oprezan što se tiče cenzure ili skrivanja nekih objava. "Ne želimo postati arbitri istini, ali ćemo se oslanjati na zajednicu korisnika i treće strane kojima vjerujemo", piše Zuckerberg.
Facebook, kao najveća društvena mreža na svijetu, našao se na udaru kritika tijekom i nakon američkih predsjedničkih izbora i razumljivo je da Zuckerberg ne želi cenzurirati vijesti.
"Moramo biti pažljivi kako ne bismo ograničili slobodnu razmjenu mišljenja i kako ne bismo greškom ograničili točan sadržaj". Tek nekoliko dana prije otvaranja birališta po Facebooku se kao šumski požar proširila vijest da je pronađen mrtav jedan agent FBI-a upleten u istragu e-mailova Hillary Clinton. Članak je podijeljen više od 560.000 puta na Facebooku prije nego je uklonjen s interneta, piše britanski Independent. Članak je objavljen na stranicama Denver Guardiana, potpuno izmišljene medijske organizacija i u njemu nije postojala niti jedna točna informacija. Bolji alati za otkrivanje U svjetlu takvih činjenica i toliko lažnih informacija, čak i Zuckerberg je morao nešto uraditi. Najavio je uvođenje boljih tehničkih alata za otkrivanje lažnih vijesti prije nego postanu viralne i dođu do stotina tisuća osoba.
"Nastavit ćemo raditi s novinarima i drugima u novinarstvu kako bismo dobili njihovo viđenje stvari, a najviše nas zanima njihova metodologija provjere činjenica kako bismo naučili od njih", napisao je Zuckerberg. Osim toga, najavili su i promjene u prihodima od oglasa koji su i doveli do nastanka velikog broja stranica s lažnim vijestima. Sjetimo se samo onih stotinjak stranica s lažnim vijestima koje su nastale u makedonskom gradu Velesu. Ili čovjeka koji je objavljivao vijesti poput: "Hillary Clinton ISIL-u je prodala strojeve za izradu putovnica, a Barack Obama ne želi izgovoriti riječi "radikalni islam" zato što je uvjeren da će ukloniti magičnu zaštitu koja ga čuva". Takve i slične vijesti nekima su donijele stotine tisuća dolara prihoda od oglašivača, a vjeruje se i da su imale utjecaja na birače.