Brodom izgrađenim 2009. upravljala je Oboronlogistika, tvrtka koja je dio vojnih građevinskih operacija ruskog ministarstva obrane, a koja je ranije rekla da je brod bio na putu za rusku dalekoistočnu luku Vladivostok s natovarene dvije goleme lučke dizalice.
Krizni centar ministarstva vanjskih poslova rekao je u priopćenju da je 14 od 16 članova posade spašeno i dovedeno u Španjolsku, ali da se dvoje članova posade još uvijek vode kao nestali. Nije navedeno što je uzrokovalo eksploziju u strojarnici. Neprovjerenu snimku broda koji se naginje na desni bok i čiji je pramac dublje u vodi nego inače snimio je 23. prosinca brod u prolazu te je u utorak objavljena na ruskom portalu life.ru.
Ursa Major
— Lark 🇷🇺 (@Oleg_Lark) December 24, 2024
Затонул таки... В Средиземном
Взрыв в машинном отделении (котёл?)
Двое моряков погибли (видимо, из машинной команды, механик, моторист)
Российское судно Ursa Major, с 2022 под санкциями
Принадлежало "Оборонлогистике"
Шло с гражданским техническим грузом во Владивосток pic.twitter.com/tdMGZaHaIi
Oboronlogistika je 20. prosinca priopćula da je brod, za koji su podaci LSEG-a pokazali da se prethodno zvao Sparta III, prevozio specijalizirane lučke dizalice koje je trebalo postaviti u luci Vladivostok, kao i dijelove za nove ledolomce. Na video snimci mogu se vidjeti dvije goleme dizalice privezane za palubu.
Podaci LSEG-a o praćenju brodova pokazuju da je brod isplovio iz ruske luke Sankt Peterburg 11. prosinca i da je posljednji put poslao signal u ponedjeljak u 22:04 GMT između Alžira i Španjolske. Pri napuštanju Sankt Peterburga naznačio je da je njegovo odredište ruska luka Vladivostok, a ne sirijska luka Tartous u koju je prije svraćao.
Prema podacima LSEG-a, operater i vlasnik broda je tvrtka SK-Yug koja je dio Oboronlogistike. Oboronlogistika i SK-Yug odbili su komentirati potonuće broda. Španjolska novinska kuća El Espanol objavila je na web stranici da su članovi posade evakuirani u španjolsku luku Cartagenu i da je nekoliko brodova, uključujući brod španjolske mornarice, sudjelovalo u spašavanju posade. Brod je trebao stići u Vladivostok 22. siječnja.