VISOKI PROFIT

Svađe s Trumpom New York Timesu podižu nakladu

Alexandra Schuler/DPA/PIXSELL
13.11.2019.
u 16:10

Ukupni broj pretplatnika na NYT trenutno je oko 4,9 milijuna Naklada tiskanog izdanja NYT-a trenutno je oko pola milijuna primjeraka dnevno, što je upola manje nego li prije desetak godina.

Američki predsjednik Donald Trump dnevnom je listu New York Times (NYT) u političkom smislu najveći neprijatelj i izvor zla na tamošnjoj i globalnoj političkoj sceni, no u poslu, Trump im je dar s neba. Od kada je Trump došao u Bijelu kuću, i od kada je počeo sukob na relaciji američka administracija – NYT, broj pretplatnika ovog dnevnog lista dosegnuo je rekordnu razinu. Štoviše svaki novi sukob Trumpa i NYT-a, kojeg Trump redovito naziva “failing”, odnosno propadajućim ili neuspješnim, samo povećava broj pretplatnika.

Samo u trećem kvartalu ove godine NYT stekao je novih 273.000 pretplatnika, od čega je 209.000 pretplatnika na novinski dio dnevnika. Ostali su se pretplatili na dodatne sadržaje, poput križaljki ili kuharica koje imaju odvojenu pretplatu na NYT.

Pretpatnika 4,9 milijuna

Ukupni broj pretplatnika na NYT trenutno je oko 4,9 milijuna Naklada tiskanog izdanja NYT-a trenutno je oko pola milijuna primjeraka dnevno, što je upola manje nego li prije desetak godina. No financijski to ne znači puno, jer bitan je ukupan broj pretplatnika.Tiskana pretplata je skuplja, ali nosi i znatne troškove, od materijalne proizvodnje novina, preko dostave, dok na digitalnim platformama tog troška nema. Uostalom, novine prodaje sadržaj a ne papir, i nije bitna platforma na kojoj će taj sadržaj biti isporučen kupcu dok god on za njega plaća.

New York Times već neko vrijeme posebnim akcijama pokušava privući nove pretplatnike pa su ponudili i pretplatu na digitalno izdanje za samo jedan dolar tjedno u ograničenom periodu. Broj pretplatnika koji nastavljaju s pretplatom po višim cijenama i nakon isteka tog roka je, tvrde u NYT-u, iznad su svih očekivanja. Upravi kompanije cilj je 10 milijuna pretplatnika do 2025. Imajući u vidu stopu rasta pretplatnika NYT-a, taj cilj nije nerealan. Od ukupno 10 milijuna pretplatnika, NYT očekuje kako će ih oko dva milijuna biti iz inozemstva.

Osveta oglašivača

I dok broj pretplatnika raste, broj reklama u oba izdanja NYT-a pao je za oko 5 posto u odnosu na prošlu godinu. Tvrtke povezane s Trumpovom administracijom ne žele se oglašavati se u mediju kojeg američki predsjednik doživljava svojim osobnim neprijateljem. Drugi razlog pada izravnih reklama može biti i činjenica kako se oglašivači na internetu radije koriste uslugama poput Google Adsa ili agencija koje imaju zakupljene reklamne prostore na portalima velikih medija, koje potom preprodaju. Ovaj vid oglašavanja znatno je jeftiniji nego ugovaranje marketinga izravno s medijskom kućom, a učinak je potpuno isti.

Ipak, medijska kompanija NYT bez obzira na pad prihoda od oglašavanja izvrsno stoji. Procjenjuje se da su im financijske rezerve oko 900 milijuna dolara. Aktualni rezultati New York Timesa pokazuju kako je “meki model” monetizacije sadržaja na internetu (do deset pročitanih članaka mjesečno besplatno, nakon čega se za dodatni sadržaj mora kupiti pretplata) kojega su izabrali, učinkovit.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije