Radna snaga

Vozače kamiona i buseva će RH uvoziti iz Srbije i BiH

08.08.2011., Jankomir 25, Zagreb - Na ulazu u Robne terminale Zagreb poslovne jedinice Jankomir, stvorila se velika kolona kamiona. Neki vozaci kamiona cekaju na ulazak i nekoliko sati. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
11.08.2015.
u 08:12

Od Vlade prijevoznici traže da hitno poveća kvote radnih dozvola za strane vozače

Na autobusnim kolodvorima u raznim dijelovima Hrvatske sve su veće gužve na peronima s kojih kreću autobusi prema Njemačkoj i drugim zapadnim zemljama Europske unije u koje Hrvati ponovno masovno odlaze u potrazi za poslom.

Odlaze naročito mladi

No uskoro bi se moglo dogoditi da te nove hrvatske gastarbajtere nema tko prevoziti iz Lijepe Naše do "obećanih zemalja". Jer sve više i hrvatskih vozača autobusa odlazi raditi vani, a isti je slučaj i s vozačima kamiona.

Glavna im je destinacija, kao i većini drugih Hrvata koji odlaze u potragu za kruhom, Njemačka koja je od 1. srpnja ove godine otvorila svoje tržište rada i ukinula radne dozvole za hrvatske državljane. Zbog opasnosti da neće imati dovoljno vozača, među hrvatskim prijevoznicima upalilo se zvono za uzbunu i sad traže od hrvatske Vlade da poveća kvote radnih dozvola za strane vozače, ponajprije iz Bosne i Hercegovine i Srbije.

Hrvatska Vlada za ovu je godinu odredila kvotu od 20 stranaca za zapošljavanje na mjestu vozača teretnih vozila u međunarodnom prijevozu.

Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, kaže da je hitno potrebno povećati te kvote i olakšati dobivanje radnih dozvola za vozače s prostora bivše Jugoslavije.

– Vozači nisu odlazili dok druge članice EU nisu ukinule radne dozvole za Hrvate. No sad imamo najave odlaska velikog broja vozača, ponajprije u Njemačku i Belgiju. Primjerice, jedna njemačka tvrtka traži u Hrvatskoj 200 vozača, a u jednoj hrvatskoj tvrtki koja zapošljava 120 vozača već je njih 15 najavilo odlazak – upozorava Kranjčec.

On kaže da vozač u Hrvatskoj koji vozi u međunarodnom prijevozu ima od 1400 do 2000 eura neto plaću, a to je do 20 posto manje od plaće koju dobije u Njemačkoj. Kranjčec smatra da sama razlika u plaći nije razlog za veliki odljev, nego je za to presudno to što vozači odlaze s cijelom obitelji pa i njihove supruge mogu naći bolji posao, ako ga u Hrvatskoj uopće i imaju. Vozači iz BiH i Srbije, prema njegovim riječima, imaju upola manje plaće od hrvatskih kolega.

Izvršni direktor Autoprometnog poduzeća (APP) Požega Branko Štivičić kaže da pogotovo mladi vozači odlaze raditi u Njemačku te kako je potrebno riješiti problem premalih kvota za strane vozače.

– Bojim se da će od jeseni još više vozača početi odlaziti iz Hrvatske – upozorava Štivičić.

U Sindikatu hrvatskog vozača (SHV) procjenjuju da je dosad iz Hrvatske otišlo oko 2000 vozača. Pri tome upozoravaju na podatak da će do 2020. godine u zemljama zapadne Europe biti manjak od čak milijun vozača jer u tim zemljama ne vlada veliki interes za to zanimanje.

– Prijevoznici sad žele naglavačke povećati kvote za zapošljavanje stranaca, a ne vode računa o tome da hrvatski vozači ne odlaze – kaže Miljenko Gočin, predsjednik SHV-a. Dodaje da je vozač u Hrvatskoj često prijavljen na 2500 do 3000 kuna neto, a da ostalo dobiva u obliku dnevnica.

– Pritom uvrh glave dobije ukupno 1000 eura. Za plaću od 2000 eura morao bi biti mjesec dana na putu u inozemstvu. A da mu je to prava plaća, ne bi odlazio iz Hrvatske – tvrdi Gočin.

Agencije za posredovanje pri zapošljavanju imaju u Hrvatskoj otvorene oglase za vozače kojima ih vabe da idu raditi u Njemačku za plaću od 1900 do 2600 eura neto.

Kamioni danima stoje

Iako je na Zavodu za zapošljavanje gotovo 2900 vozača kamiona i autobusa, prijevoznici kažu da većina njih ne želi voziti u međunarodnom prometu pa tako u nekim tvrtkama kamioni već danima stoje jer ne mogu naći vozače.

Ključne riječi

Komentara 1

SO
sojka
15:40 11.08.2015.

Protiv sam uvoza radne snage u lipu nasu i odobno bi je zabranio.Nek ovi zidovi povise plate vozaca pa nece ljudi ici,a ne da mu drli u kamionu ili autobusu za 1000..1500 eura dok vlasnici isti firmi zaradu broje na desetke tisuca eura

Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije