Loša ekonomska situacija prisiljava sve veći broj građana da umjesto predviđenog dizel goriva koristi loživo ulje za pogon svojih ljubimaca. Od svega toga najveću štetu ima država, ali nitko se i ne trudi promijeniti trenutačno stanje. Veliki broj vlasnika motornih vozila na dizel gorivo problem sve tanjih novčanika rješavaju kupovinom jeftinijeg loživog ulja. Ovo potvrđuju i analize Uprave za neizravno oporezivanje Bosne i Hercegovine. Prema usporednim podacima iz 2009. i 2012. godine potrošnja loživog ulja je nevjerojatno porasla. Naime, u 2009. godini ukupna potrošnja loživog ulja u BiH je bila 110 milijuna litara, a u prošloj godini čak 142 milijuna litara.
Neslaganje statistika
Sumnje u korištenje loživog ulja u automobilima potkrijepljene su i činjenicom prema kojoj je u spomenutom razdoblju došlo do znatnijeg smanjenja potrošnje motornih goriva iako je istodobno došlo do rasta registriranih putničkih motornih vozila. Mnogi vozači o ovom ne žele javno govoriti, ali daju potvrdan odgovor na pitanje sipaju li u svoje spremnike lož ulje. No, ima i onih koji tvrde da pojedinci sipaju i trafo-ulje, ali je to skuplja varijanta, a to ulje imaju obično oni koji rade u elektrodistribuciji ili sličnim poduzećima. Inače, trafo-ulje je zbog svoje dielektrične čvrstoće kvalitetno gorivo, ali i ono može skratiti vijek motora. Na benzinskim crpkama o ovoj temi nisu voljni razgovarati, iako pojedini vozači kažu da se znaju crpke na kojima se loživo ulje može sipati izravno u rezervoare, jer to rade ne samo vlasnici malih automobila, već i vlasnici kamiona i poljoprivrednih strojeva. Tako, gdje se ne može sipati gorivo u rezervoar, rješenje su kanistri i točenje kod kuće.
Europski standardi
Kontrole utroška loživog ulja, koje je također radio UNO BiH, potvrdile su njihove sumnje u velike zloupotrebe s lož-uljem koje je već odavno građanima s cijenom od jednog eura po litri postalo nerentabilno za grijanje. Međutim, sa sankcijama za zloupotrebu lož-ulja, koje su trenutačno na snazi, ovaj trend neće biti zaustavljen. Odlukom Vijeća ministara BiH o kvaliteti goriva iz 2002. predviđeno je da inspekcija zaplijeni vozilo ako se utvrdi da je u njega sipano lož-ulje, ali taj propis je, prema tumačenju tržišne inspekcije, potpuno bezvrijedan zato što nije propisano što da se radi s vozilom poslije zapljene, zbog čega se to i ne radi. Ni vozači nisu sasvim sigurni što sve sipaju u svoje automobile, jer sumnja se da su se mnoge crpke prethodnih godina obogatile miješajući dizel i lož-ulje, te razne dodatke. Iako se kvaliteta goriva u BiH posljednjih godina popravila, to je još uvijek daleko od europskih standarda. Službenih podataka nema, ali se procjenjuje da je zbog zloupotreba lož -ulja proračun BiH oštećen za nekoliko desetaka milijuna KM.