Pozicionirati Bosnu i Hercegovinu na globalnom turističkom tržištu, uz istodobno iskorištavanje brojnih komparativnih prednosti u kontekstu poticajnih putovanja, kao i korporativnih sastanaka i sastanaka organizacija/saveza (MICE turizam), neki su od ključnih ciljeva s kojima se USAID kroz svoj program održivog turizma u BiH nastoji voditi. Početkom prosinca u trima lokalnim zajednicama u BiH (Sarajevo, Banja Luka i Neum) održat će se događaji u povodu pokretanja programa koji ima cilj pozicioniranje Bosne i Hercegovine kao atraktivne i konkurentne destinacije za unosan MICE turizam.
Privlačnost zemlje
Iz USAID-a su pritom objasnili kako im je namjera objaviti detalje plana za rast privlačnosti zemlje na međunarodnom MICE tržištu i kako se bh. turistička industrija može pozicionirati te djelovati na rast svog poslovanja i diverzificirati ga u novi tržišni segment.
Pritom će se održati i seminar o osnovama MICE turizma, koji vodi međunarodni stručnjak Miloš Milovanović, konzultant i partner u GainingEdgeu, jednoj od vodećih konzultantskih kuća u svijetu, u cilju upoznavanja prisutnih s najnovijim razvojnim trendovima, razlikama između MICE-a i industrije privatnih putovanja te koje su najbolje prakse u pristupu i rastu biznisa unutar MICE segmenata.
USAID Turizam je, podsjećaju, proveo procjenu spremnosti zemlje kako bi identificirao potencijal pozicioniranja BiH kao atraktivne destinacije za MICE turizam. Izvješće je pritom otkrilo kako BiH ima nedovoljno iskorišten potencijal za privlačenje dvaju glavnih tržišnih MICE segmenata: poticajnih putovanja, kao i korporativnih sastanaka i sastanaka organizacija/saveza. Vodeći se zaključcima iz navedenog izvješća, USAID Turizam je razvio kratkoročni i srednjoročni plan kako bi pomogao u rastu privlačnosti zemlje na međunarodnom MICE tržištu.
Potpora ovom obliku turističkih potencijala Bosne i Hercegovine samo je jedan u nizu segmenata kojima USAID nastoji pojačati gospodarske učinke razvoja održivog turizma, a što bi moglo biti ključno u daljnjem ekonomskom rastu. Od netaknute prirode, preko iznimnog kulturno-povijesnog nasljeđa i lokacija koje tek trebaju zablistati u svojoj punini pa do mogućnosti uvezivanja agrara, odnosno poljoprivrednih gospodarstava u domaću turističku ponudu; sve su ovo dijelovi jedne lijepe turističke priče od koje korist može imati cijeli lanac proizvodnje i prodaje. Petogodišnji projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini, a koji je pokrenula Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), nastoji ostvariti suradnje između svih razina vlasti, gospodarstva i lokalnih zajednica, kroz koju će se podržati oporavak turističkog sektora u BiH od negativnog utjecaja pandemije.
Niz ciljeva
Projekt je vrijedan čak 20 milijuna američkih dolara te će dovesti do pružanja iznimno važne podrške dalekosežnom ekonomskom razvoju pokrenutom turizmom te do promocije društvene harmonije kroz prirodno aktiviranje bogatog kulturnog nasljeđa i prirodnih ljepota BiH. Ciljevi projekta USAID Turizam su uspostavljanje okružja s usklađenim politikama nužnim za primjetan rast turizma te povećana zaštićena područja u cilju promocije održivosti, poboljšavanje kvalitete turizma, usluga, ljudskog kapitala, brendiranja i marketinške učinkovitosti. Također, ciljevi uključuju mogućnost da pružatelji turističkih usluga, poljoprivrede i ostalih malih i srednjih poduzeća koja se bave turizmom dobivaju poboljšani pristup financijskim sredstvima, što rezultira značajnim povećanjem investicija, dok istodobno turizam i lokalni poljoprivredni proizvodi dobivaju povećan pristup regionalnim i globalnim tržištima. •