Pčelinjaci sve češće postaju obvezna usputna stanica istinskih ljubitelja prirode na stazama domaćih turističkih destinacija. Jedan od primjera je i pčelarski centar "Košnica" iz Bosanske Gradiške čija se vizija, prema riječima vlasnika prof. dr. Gorana Mirjanića, nikada nije bazirala samo na trgovini pčelarskom opremom.
- Zahvaljujući interakciji s velikim brojem domaćih, kao i inozemnih pčelara, ali i našim kooperantima, oduvijek smo bili na izvoru dobrih ideja i suvremenih trendova u ovoj oblasti, koje smo kontinuirano nadograđivali odličnim idejama svih članova našeg tima. Tako su se rodile ideje o brendu "Med medeni", kooperativi u pčelarstvu, ali i o apiturizmu... - ističe Mirjanić, vodeći bh. stručnjak u oblasti pčelarstva.
Apiturizam predstavlja suvremeni vid održivog turizma, koji u skladu s načelima zelene ekonomije u velikoj mjeri doprinosi obogaćivanju domaće turističke ponude, dok istodobno potiče ekonomičnost pčelarstva na određenom području. Radi se o posebnom obliku turizma, koji osim vizualnih i terapeutskih blagodati, osigurava i mogućnost degustiranja velikog broja različitih pčelinjih proizvoda te jednu gotovo u potpunosti inovativnu sferu turizma - aktivno učenje o pčelarstvu.
- U idućoj pčelarskoj sezoni planiramo nekoliko različitih turističkih aktivnosti - govori Mirjanić i dodaje kako upravo očekuje skupinu pčelara iz Istre, za koju je "Košnica" organizirala uzvratnu pčelarsku ekskurziju po Lijevču i Potkozarju.•