Mons. Tomo Vukšić

Bez povjerenja i nade nemoguće je uspostaviti sretno društvo

25.09.2017.
u 13:32

U župi Sv. Mihovila Arkanđela u Tomislavgradu u samostanskoj crkvi, svečanim koncelebriranim misnim slavljem obilježen je 51. Svjetski dan sredstava društvenih komunikacija na razini Biskupske konferencije Bosne i Hercegovine.

Potaknuti komunikaciju

Euharistijsko slavlje predvodio je vojni ordinarij u BiH mons. Tomo Vukšić, predsjednik Vijeća za sredstva društvenog priopćivanja BK BiH, uz suslavlje mons. Ive Tomaševića, generalnog tajnika BK BiH i glavnog urednika KTA, domaćeg župnika fra Slavena Brekala te još četvoricu svećenika. U nadahnutnoj propovijedi, u uvodu, mons. Vukšić je istaknuo da je u povodu obilježavanja prvoga Svjetskog dana sredstava društvene komunikacije papa Pavao VI. objavio posebnu poruku. A budući da je takvo papinsko obraćanje uz ovaj Dan postalo neprekinuta tradicija, do sada je objavljena 51, svaka posvećena nekoj posebnoj temi, uvijek povezanoj s tematikom medija. - Papa Franjo ove je godine, obraćajući se sveukupnoj svjetskoj javnosti, svoju poruku posvetio temi nade i povjerenja s naslovom: “Širiti nadu i povjerenje u naše vrijeme”.

Želja je Crkve još jednom potaknuti konstruktivnu komunikaciju među ljudima, koja se neće hraniti predrasudama prema drugima, koja će jačati suradnju i susretanje, te tako stvarati pretpostavke za izgradnju međusobnoga povjerenja. Da bi se to uspjelo, potrebno je prestati pothranjivati tjeskobu i širiti strah koji su, jednim dijelom, posljedica također širenja loših vijesti i sadržaja, kao što su: ratovi, terorizam, ubojstva, tragedije, kriminalne radnje, skandali i svakovrsne ljudske pokvarenosti. To nikako ne znači, da Crkva želi, da bude prikrivena istina o lošim pojavama u svijetu, niti želi biti naivna i zatvarati oči pred zlom. Ona poziva, da se zlo nadvlada, jer ono stvara rezignaciju, bezvoljnost, strahove i širi razočaranje. Loše vijesti osnažuju uvjerenje, da se zlo ne može pobijediti. Stoga bi bilo potrebno, da se mediji prestanu voditi logikom, da dobra vijest nije korisna, da je ona loša medijska roba, jer ju se ne može “prodati” na tržištu. Naspram toj logici, Crkva poziva sve medijske djelatnike, da čovjeku našega vremena ponude konstruktivne sadržaje, obilježene dobrim vijestima i usmjerene prema nadvladavanju zla - kazao je Vukšić. Kazao je i kako dobar primjer za sve jesu evanđelisti, koji ne zaboravljaju radost ni kad priopćavaju o žalosnim događajima. Također je rekao i kako je logika kršćanskoga naviještanja optimizma i dobrote, te odnosa prema lošemu, jednostavno drukčija od čestoga načina ponašanja suvremenih medija.

Presuda Ustavnog suda

U skladu s kršćanskim naukom i s osnovnom ovogodišnjom Papinom nakanom, pozivamo sve medijske djelatnike, da se svojim djelovanjem i pisanjem pridruže onima, koji već šire nadu i povjerenje, bez kojih je gotovo nemoguće uspostaviti sretno ljudsko društvo. To posebice vrijedi za složene društvene zajednice, kao što je ovo društvo. Ovdje smo svi dodatno pozvani raditi na izgradnji i učvršćivanju povjerenja i nade. Prije svega tako da se uzajamno uvažavaju i poštuju prava čovjeka, identitet i dostojanstvo svakoga naroda te jezična, kulturna i vjerska različitost. To će doprinijeti da poraste društvena sloga, suradnja i gospodarski razvitak.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije