Bosanskohercegovački građani itekako se raduju idućoj godini, osobito oni koji planiraju kupnju auta iz europskih zemalja, konkretno iz Njemačke, u kojoj će Stuttgart postati prvi grad uopće koji zabranjuje dizelaše na cestama, piše Večernji list BiH. Nakon njega, i druge europske prijestolnice, kao što su Pariz i Madrid, znači Francuska i Španjolska, najavljuju takvu odluku. Iako, ništa se neće mijenjati preko noći, pogotovo kada su takve globalne odluke u pitanju, tako da ćemo dizelaše još dugo viđati na cestama.
Uvoz u porastu
Bh. prodavači automobila tvrde nam da su cijene već počele padati. Prema informacijama Uprave za neizravno oporezivanje, samo do studenoga ove godine u BiH je uvezeno 64.816 automobila. Gledajući financijski aspekt, njihova vrijednosti je nešto viša od 771 milijun maraka.
- Praktički tu još nisu uzeti podaci za cijeli studeni, a prosinac još traje kada stiže mnogo automobila iz inozemstva, kada rodbina koja radi u stranim zemljama dovozi automobile, kada se oni koji imaju novac žele počastiti novim vozilom tako da će se brojke približiti milijardi maraka. Smatram da u godinama koje slijede možemo očekivati da će biti prijeđena magična granica - govori nam jedan od vlasnika tvrtke koja se bavi prodajom automobila u BiH. Također, ističe još neke stvari na koje će građani obraćati pozornost, a zbog kojih im dugoročno cijena automobila neće igrati preveliku ulogu, naprotiv.
Primjena zakona
- Cijena nafte na svjetskom tržištu neprestano raste zbog ograničenja u proizvodnji koje je donijela Organizacija zemalja izvoznica nafte OPEC s obzirom da su donijeli novo produljenje tog ograničenja, nakon duljeg vremena nekih cijena koje su nama odgovarale. Također, treba uzeti u obzir da će krenuti primjena Zakona o trošarinama, što će državi donijeti novac za izgradnju autocesta, ali građanima je to udar na proračun jer će gorivo biti skuplje za 15 feninga. Stoga se već sada mnogi naši potencijalni kupci raspituju za automobile koji imaju manju potrošnju. Traže se ekonomičniji automobili koji troše oko 4,5 litara na 100 kilometara na našim cestama, pa i neki iz zemalja koje nisu Njemačka, a koji troše još manje. Ipak, naši ljudi ostaju vjerni Nijemcima, ali nisu više nužno zainteresirani za četiri vrste automobila. Dopuštaju i nekim drugima da se ubace između brendova Mercedesa, BMW-a, Volkswagena i Audija - govori Večernjakov sugovornik.•