Bosna i Hercegovina uvrštena je na internet platformu Amazon krajem svibnja nakon što je revidirana lista dozvoljenih zemalja za registraciju prodavača, objavila je profesorica na Ekonomskom fakultetu UNSA Azra Zaimović.
- Proširenjem liste, trgovci iz ukupno 188 zemalja mogu nuditi proizvode u najvećoj online trgovini na svijetu. Zanimljivo, tvrtka koja je svoju tržišnu vrijednost povećala za 70% u Covid-19 krizi tek sada dodaje čak 85 zemalja, i na taj način fundira svoj daljnji rast. Zemlje pod sankcijama kao što su Kuba i Sjeverna Koreja ostale su izvan ove liste. Trgovci iz BiH ranije su mogli prodavati na Amazonu na način da osnuju svoje poduzeće u zemlji koja se nalazi na listi, što je stvaralo dodatne troškove i značajno otežavalo pristup tržištu. Ulazne barijere su sada otklonjene, te poduzetnici iz BiH mogu direktno kao fizičke osobe i/ili putem domaćih poduzeća nuditi svoje proizvode ili registrirati svoje trgovine na Amazonu. Prodaja se može započeti već s Amazonovim korisničkim računom ili putem profesionalnog prodajnog računa. Trgovci mogu nuditi popularne proizvode koji već postoje na Amazonu, kreirati vlastiti brend (koji je u online okruženju važniji nego inače) ili kombinirati oboje - navodi profesorica Zaimović, piše Avaz.
Dodaje kako Amazon nudi brojne analize i jedna od analitika jeste i njihova lista najprodavanijih proizvoda koja se objavljuje svaki sat vremena.
- Činjenica da proizvodi iz BiH mogu jednostavno biti ponuđeni kupcima i isporučeni na njihova vrata u cijelom svijetu sigurno predstavlja određenu razvojnu šansu i priliku za domaće proizvođače. Međutim, ovo je prilika još više za poduzetnike i mlade osobe koji mogu kreirati svoje radno mjesto na globalnom tržištu uz relativno male investicije u početni kapital. Za olakšan iskorak domaćih poduzetnika na svjetsko online tržište, potrebne su jasne instrukcije poreznih tijela u BiH u vezi s poreznim tretmanom prekogranične internet trgovine i dobitaka - navodi u objavi.
Profesorica je imala i poruku za studente s kojima je razgovarala na ovu temu prije nego što će se BiH naći na listi Amazona.
- Sigurna sam da će neki od vas uspjeti verificirati svoju umješnost prodaje na globalnoj razini i na taj način osigurati dodatne prihode. Kvalitetna fotografija, jasan opis proizvoda, ulaganje u marketing, te pozitivne recenzije korisnika trebaju osigurati put do kupaca koji očekuju vrijednost za novac - navodi Zaimović.