Dovršetak povijesno važnog projekta povezivanja Neuma s unutrašnjošću zemlje, novi kilometri autoceste, početak aktivnosti na brzoj cesti Mostar - Široki Brijeg - granica RH, prvi koraci na izgradnji brze ceste Lašva - Nević Polje, kao i dovršetak izgradnje potpuno novog mosta preko Save samo su neki od infrastrukturnih projekata koji nas očekuju u ovoj godini, piše Večernji list BiH.
Niz poddionica
Trenutačno su u izgradnji čak 32 kilometra autoceste, počevši od poddionice Počitelj - Zvirovići, uključujući izgradnju dijela Mostar - Počitelj, preko tunela Ivan pa do poddionice Poprikuše - Nemila, a u ovoj godini očekuju se aktivnosti i na novim poddionicama za koje je trenutačno u tijeku natječajna procedura za ukupno 4 poddionice, uključujuć Kvanj - Buna (tunel Kvanj), kao i Putnikovo brdo - Medakovo.
Istodobno, Elmedin Voloder, v. d. direktora Autocesta FBiH, kazao je za Faktor kako je u drugoj polovini 2022. planiran početak novog investicijskog ciklusa vrijednog 1,95 milijardi maraka za izgradnju 61,5 kilometara autoceste.
Riječ je o 4 poddionice - tunel kroz planinu Prenj, kao i dionica Mostar jug - Mostar sjever te dionice Medakovo - Ozimice i Ozimice - Poprikuše. U tom je kontekstu svakako važno za naglasiti kako su dionice Ivan - Ovčari, Ovčari - Prenj i tunel Prenj (izlaz) - Mostar sjever u fazi projektiranja i izradi studijske dokumentacije, a početak radova planiran je za 2023. godinu.
Sam tunel Prenj, kao što je poznato, bit će tehnički najzahtjevniji dio cjelokupnog koridora Vc, a Večernji list je već ranije otkrio kako će se na cijelom prostoru od Ovčara do petlje Mostar jug, (koji će, prema svemu sudeći, biti podijeljen na poddionice Ovčari - ulaz u tunel Prenj i tunel Prenj - Mostar sjever te Mostar sjever - Mostar jug) graditi 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje. Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić naglasio je nedavno izniman značaj svih ovih dionica za dovršetak koridora Vc.
A u kontekstu samog tunela Prenj, a koji će biti najveći izazov u tehničkom smislu, vidljivo je kako se s posebnom pozornošću planirao svaki detalj probijanja gorostasne planine, a zbog toga je i opravdano razdoblje za okončanje radova, a koje je procijenjeno na 70 mjeseci.
Na samom jugu zemlje ubrzano se radi na povezivanju Neuma i Stoca, a kompletna dionica bit će u funkciji u lipnju 2022. U ovom se trenutku izvode radovi na poddionicama Hutovo - Cerovica, kao i Cerovica - Stolovi, a njihovim dovršetkom građani će imati modernu magistralnu prometnicu koja će uvelike skratiti vrijeme putovanja, ali i donijeti niz gospodarskih prednosti jugoistoku Hercegovine. Kada je riječ o zapadnoj Hercegovini, do prve polovine svibnja očekuje se izrada projektne dokumentacije, uključujući i glavni projekt za dionicu Polog - granica s RH u dužini od 40 kilometara.
Izgradnja na sjeveru
Gradit će se i na sjeveru zemlje pa se u prvoj polovini ove godine očekuje stavljanje u funkciju novog mosta preko rijeke Save pored Gradiške, uključujući carinski terminal, granični prijelaz i druge objekte od europskog značaja. U ovoj godini očekuju se i značajne aktivnosti na izgradnji regionalnog plinovoda "Južna interkonekcija Bosne i Hercegovine i Hrvatske", ali i nastavak rada na projektima iz područja vodoopskrbe, kao i energetske učinkovitosti. Osim vrijednih infrastrukturnih projekata, raduju i informacije o tomu da ova godina donosi i nekoliko novih proizvodnih pogona u sektorima prehrambene industrije, a u tom kontekstu od velikog je značaja način na koji će razine vlasti provesti potrebne reforme koje bi u 2022. olakšale realizaciju investicijskih procesa. Jer BiH je i dalje u nezahvalnoj poziciji kada je riječ o brzini i učinkovitosti procedura koje je potrebno ispuniti za realizaciju poslovne ideje.