U prvih nekoliko minuta od kada ste kročili u kafić ili restoran, konobar vas je uspio procijeniti. Kako? Pročitaju vaš govor tijela, slušaju što govorite i kako se odnosite prema njima, ali i svojem društvu. Tih nekoliko stvari dovoljno im je da znaju je li gost zahtjevan i neugodan ili suprotno, ljubazan i pristojan.
Kako prenosi MSN, neke studije su pokazale da u doba koronavirusa prvo gledaju koliko ste odgovorni, odnosno poštujete li mjeru fizičke udaljenosti, nosite li pravilno masku i koristite li dezinfekcijske gelove za ruke.
Druga stvar koju primijete je jeste li na telefonu ili ste svu pažnju usmjerili na njega i ljude s kojima ste došli. Ako ste onaj tip koji ne koristi mobitel, automatski ste im draži jer imaju osjećaj kao da ste, kako kažu, stvarni.
"To je vrsta ljudi s kojima volimo razgovarati, nešto prokomentirati. Čak i ako ne ostave napojnicu, puno je ljepše posluživati takve ljude nego one koji ne dižu glavu s mobitela", kaže Morgan Taylor, konobar.
Osim odnosa prema njima, konobari će uvijek primijetiti kako se odnosite prema ljudima s kojima ste u društvu, prema partneru, djeci...
"Najdraže su mi obitelji s djecom, volim popričati s njima, uslužiti ih i kratko zabaviti djecu", kaže Jacob Cohen koji već deset godina radi u ovoj struci.
"Žalosti me jedino što u novije doba roditelji djeci gurnu u ruke tablet ili mobitel i ignoriraju ih dok piju kavu ili jedu." Kada dođete u restoran sami tražite stol za koji ćete sjesti? Nemojte raditi njihov posao.
Najčešće imaju određeni raspored stolova i sjedenja, pa je najbolje da pričekate konobara koji će vas zatim smjestiti za jedan od stolova ovisno o rezervacijama i broju gostiju. Isto je i sa slaganjem prljavog posuđa na stolu. Ako mislite da im olakšavate posao jer se odlučili posložiti tanjure i beštek na hrpu nakon jela, u krivu ste - oni imaju svoj način pospremanja i ne vole da netko to radi umjesto njih.
Želite desert na kraju večere, pa ste ga naručili od prvog konobara koji je prošao? Još jedna stvar koju primijete - i koju ne vole. Na taj način samo ćete stvoriti zbunjujuću situaciju njima kada trebaju donijeti račun. Od kada vas je smjestio za stol, pa sve do naplate računa jedan konobar je vaš i držite se njega što god trebate. Ako ga nema, zamolite nekog od drugih djelatnika da ga pozove.