Među učenicima u BiH, njih 61,6 posto slobodno vrijeme provodi kvalitetno i korisno, dok se 15,6 posto njih uglavnom dosađuje. Nekvalitetno i beskorisno vrijeme provodi 10,3 posto učenika.
Slabo osmišljeno vrijeme
Tako su se izjašnjavali učenici koje je anketirala udruga Obiteljsko savjetovalište za potrebe svog istraživanja. Među njima je bilo i onih koji traže više mogućnosti u slobodnom vremenu, i to 10,6 posto. Postotak učenika koji pasivno provode svoje slobodno vrijeme upućuje na to da je ono kod mladih nedovoljno osmišljeno i organizirano, iz čega proizlazi da je djecu i mlade potrebno educirati o važnosti i načinima kvalitetnog provođenja slobodnog vremena, te je potrebno pronaći zanimljive alternativne načine da se mladi privuku i uključe u aktivnosti. - S obzirom na to da nekontrolirano i nekvalitetno provođenje slobodnog vremena često dovodi do različitih neprihvatljivih ponašanja, potrebno je raditi i s roditeljima, upozoravati ih o ovim mogućim štetnim posljedicama te osvještavati ih o važnosti kvalitetnog provođenja slobodnog vremena njihove djece. Treba im skrenuti pozornost i na to da je potrebno da i sami doprinesu kvalitetnijem provođenju slobodnog vremena djece kroz poticanje kreativnosti koja je, pod pritiskom školskih obveza i zbog nedostatka vremena, često sputana i neizražena, stoji u zaključcima udruge. Broj onih koji se dosađuju ili beskorisno provode vrijeme je poprilično velik, za osnovnoškolski i srednjoškolski uzrast.
Zabrinjavajući postotak
- Postotak djece i mladih koji smatraju da svoje slobodno vrijeme ne provode dovoljno kvalitetno je zabrinjavajući, te ako uzmemo u obzir činjenicu da su pubertet i adolescencija razdoblje eksperimentiranja, postoji velika mogućnost da ova populacija, u nedostatku kvalitetnih sadržaja, može posegnuti za nekim sredstvima koja izazivaju ovisnost ili se može početi ponašati rizično, što upućuje na to da je potrebno provođenje preventivnih aktivnosti upravo za ovu populaciju.