Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH je sukladno odredbama Zakona o zaštiti potrošača u BiH i predstavkama potrošača, te obzirom na novonastalu geopolitičku krizu koja postojeće stanje inflacije može dovesti do značajnog disbalansa cijena roba i usluga u odnosu na ekonomski položaj potrošača, razmatrala je stanje i mogućnosti prevazilaženja aktualnog stanja.
"Imajući u vidu činjenično stanje, kao i ukupno geopolitičko stanje u svijetu koje dovelo do dodatnog povećanja cijena u Bosni i Hercegovini, s tim u vezi pravo potrošača na pristup osnovnim robama i uslugama, neophodno je voditi računa o zaštiti ekonomskih interesa potrošača, zbog čega je Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH donijela preporuku vladama entiteta i Brčko distriktu BiH", poručili su iz te institucije.
Kako je istaknuto, vladama je preporučeno da u suradnji s nadležnim ministarstvima odnosno odjelima donesu dodatne mjere neposredne kontrole cijena, kao i uspostavu održivih mehanizama robnih rezervi i pojačano ulaganje u razvoj domaće proizvodnje.
Iz Institucije ombudsmana napominju kako su zaprimili značajan broj predstavki potrošača vezano za porast cijena te da je s obzirom na eventualne posljedice po ekonomske interese potrošača predmetna oblast razmatrana sukladno relevantnim propisima.
Inače, sindikalna potrošačka košara koju je Savez samostalnih sindikata Bosne i Hercegovine izračunao za prosinac 2021. godine iznosila je 2.265,67 KM i za 75,37 KM je skuplja od potrošačke korpe za prethodni mjesec. Sindikalna potrošačka košara za siječanj 2022. godine je skuplja za 91,37 KM u odnosu na prosinac 2021.godine, kažu iz spomenute institucije.