Ne samo da može nego mora. Prilikom izrade programa analizirali smo razvoje prilika u gradu Mostaru i utvrdili bezbroj šansi koje moramo iskoristiti. Strategija razvoja 2020. – 2030. na kojoj smo radili bit će jedna od polaznih osnova za vijećnike HDZ-a Bosne i Hercegovine i inzistirat ćemo na izradi slične strategije u Gradskom vijeću kako bismo, prije svega, identificirali sve prednosti i prilike, zatim definirali koje su to mjere koje mogu donijeti rezultat, a zatim i plan realizacije kako bismo u što kraćem roku sve potencijale koje imamo stavili u funkciju razvoja grada, piše Večernji list BiH.
Lokalni izbori koji se održavaju u Mostaru prvi su koji se održavaju na temelju izbornih pravila koja su usvojena u parlamentarnoj proceduri, a ne koje je nametnuo visoki predstavnik, naglasio je u intervjuu za Večernji list Slaven Zeljko, predsjednik Gradskog odbora HDZ-a BiH Mostar. U tom je kontekstu naveo kako ovaj izborni ciklus, ako bude praćen realizacijom drugog dijela “mostarskog sporazuma”, može biti početak normalizacije političkih okolnosti u BiH. Kada je riječ o ključnim porukama s kojima HDZ-a BiH nastupa na ovim izborima, Zeljko ističe kako je jedan od slogana koji glasi “Kvaliteta života i sigurnost” mjerljiv standard, a provedbom mjera iz programa, poručio je, povećat će se kvaliteta života u gradu. Objasnio je kako je ključni gospodarski cilj stvaranje boljih uvjeta za investiranje.
Koji je značaj ovogodišnjih izbora u gradu Mostaru? Kakve su dosadašnje reakcije stanovnika grada na Neretvi na kampanju i poruke HDZ-a BiH?
Mislim da je teško dovoljno naglasiti koliki je značaj ovogodišnjih izbora u Mostaru. Ne radi se samo o tome da ćemo nakon osam godina dobiti nove vijećnike u Gradskom vijeću, izabrati gradonačelnika koji će imati funkcionalno Gradsko vijeće kao podršku i gradsku administraciju u punom kapacitetu. Ovo su prvi izbori koji se održavaju na temelju izbornih pravila koja su usvojena u parlamentarnoj proceduri na temelju prijedloga parlamentaraca, a ne koje je nametnuo visoki predstavnik. Ovaj izborni ciklus, ako bude praćen realizacijom drugog dijela mostarskog sporazuma, može biti početak normalizacije političkih okolnosti u Bosni i Hercegovini. Iako ni kod održavanja izbora u Mostaru sporazum nismo u potpunosti realizirali jer vidimo da izbori nisu održani na isti dan kao i u ostalim jedinicama lokalne samouprave. Neki bi rekli da je mostarski sporazum zbog toga “mrtav”, ali vidjeli ste najavu da će se proces nastaviti, što znači da je sporazum i dalje na snazi, ali ponovno zahvaljujući HDZ-u BiH i spremnosti da se nađe zajedničko rješenje. Preuzeli smo obvezu da se izmijeni i preostali dio Izbornog zakona Bosne i Hercegovine kako bi se osigurao legitiman izbor i legitimno političko predstavljanje konstitutivnih naroda i građana na svim administrativno-političkim razinama, i tu obvezu ćemo ispuniti. Epidemiološke mjere koje su uvedene u cilju ograničavanja širenja zaraze definitivno su transformirale način vođenja kampanje, ali, prema reakcijama i komentarima birača, čini mi se da smo uspjeli prenijeti poruke do većine stanovnika. “Kvaliteta života i sigurnost”, što je jedan od slogana HDZ-a BiH na ovim izborima, je mjerljiv standard, a provedbom mjera iz našeg programa povećat ćemo kvalitetu života u gradu Mostaru. Usko je vezan za drugi slogan koji iza sebe ima jednu dugoročnu strategiju razvoja grada Mostara, odnosno razvojni ciklus koji obuhvaća stvaranje boljih uvjeta za investiranje, kako domaćih tako i stranih investitora, što će rezultirati stabilizacijom gospodarstva, a konačni cilj je otvaranje novih radnih mjesta. Programi svih stranaka su slični, ali razliku čine ljudi koji će taj program provesti u djelo. Zadovoljan sam što vidim da su ljudi prepoznali da se na listama HDZ-a BiH nalaze kvalitetni ljudi koji iza sebe imaju karijere i brojna postignuća, a sada su svoje vrijeme i kompetencije stavili na raspolaganje gradu Mostaru.
Koji su ključni dijelovi programa HDZ-a BiH za ove izbore?
HDZ BiH, na temelju analize uspješnih primjera kvalitetnog upravljanja jedinicama lokalne samouprave, izradio je program koji kroz pet točaka obuhvaća sve one mjere koje su primjenjive na razini jedinice lokalne samouprave i koje su izravna nadležnost Gradskog vijeća. Paralelno s izbornim programom radilo se na strategiji razvoja Grada Mostara za razdoblje 2020. – 2030., koja je poslužila kao temelj za točke programa. U prethodnom pitanju kratko smo se dotaknuli ključnih elemenata programa, ali prioritet je funkcionalan sustav koji će biti generator, ali i katalizator inicijativa jer, u pravilu, većina inovacija dolazi iz privatnog sektora
S obzirom na brojne zaustavljene procese, što će biti prioriteti vaše stranke jednom kada se uspostavi novo Gradsko vijeće?
Nastaviti započete procese, naravno, uz reviziju ako bude potrebno, i započeti sve ono što je spremno, ali je sve ove godine čekalo uspostavljanje Gradskog vijeća. Osam godina bez Gradskog vijeća rezultiralo je gomilanjem neriješenih pitanja i za očekivati je da će “čišćenje” arhiva biti jedan od prioriteta za nove vijećnike. Gradska javna poduzeća dugo su godina bez nadzora i revizije, a javne ustanove bez odgovarajućih uvjeta za rad. Revizija poslovanja svih gradskih poduzeća, analiza potreba i mogućnosti svih ustanova bit će ključno kako bismo mogli adekvatno planirati proračun i odgovoriti na sve zahtjeve kako proračunskih korisnika tako i građana koji očekuju da se njihov novac troši na transparentan i učinkovit način.
Kakva su očekivanja u kontekstu razvoja političke situacije u Mostaru? Kakav rezultat HDZ-a BiH očekujete?
Očekujemo izbornu pobjedu, odnosno u uvjetima koje nam Izborni zakon propisuje, pojedinačno najveći broj mandata u Gradskom vijeću i izbor gradonačelnika grada Mostara. Ne bih sada govorio o brojevima jer to ovisi o ukupnom broju glasova i distribuciji po izbornim jedinicama. HDZ BiH bit će vodeća stranka u Gradskom vijeću i inzistirat ćemo na brzoj uspostavi vlasti jer su građani grada Mostara svojom strpljivošću tijekom posljednjih osam godina zaista zaslužili odgovornu vlast koja će pronaći rješenje za sve ono što danas utječe na kvalitetu života u gradu.
Što sa suradnjom sa strankama s bošnjačkoga političkog spektra?
Budući da su Izbornim zakonom predviđene minimalne i maksimalne kvote za konstitutivne narode te ni jedan narod, a zbog modela izbornih jedinica i ni jedna stranke, ne može samostalno imati većinu u Gradskom vijeću, bit će potrebno formiranje koalicije s dovoljnim kapacitetom kako bismo dobili funkcionalno Vijeće. Svi oni koji na isti ili sličan način promišljaju budućnost Grada mogu biti dio parlamentarne većine koju će činiti HDZ BiH kao stranka s najvećim brojem mandata u Gradskom vijeću.
Kako gledate na rasplet situacije oko izbora gradonačelnika?
S obzirom na to da smo kao grad osam godina bez Gradskog vijeća u kojima je gradonačelnik imao ograničene ovlasti, siguran sam da nikome neće biti u interesu blokirati proces ili odugovlačiti s provedbom izbornih rezultata jer, kako smo rekli u jednom od prethodnih pitanja, imamo bezbroj zaustavljenih procesa i projekata.
Mislite li kako će novi saziv Gradskog vijeća moći imati dovoljno političke odgovornosti kako bi se mnoge stvari u Mostaru konačno pokrenule?
Ne mogu govoriti za cijeli novi saziv, ali HDZ BiH, odnosno vijećnice i vijećnici, inzistirat će na izradi za početak analize, a zatim i plana realizacije i utvrđivanja mjera za rješavanje svih otvorenih pitanja i nagomilanih problema. Za neke stvari potrebno je zaista malo jer “nedostaje samo jedan papir” i siguran sam da ćemo kvalitetnim radom u Gradskom vijeću uspjeti pokrenuti Grad Mostar da bude mjesto u kojem svi možemo reći da živimo kvalitetno. •