Mogu biti korisna, ali...

Kad je korištenje “maglenki” kažnjivo?

11.10.2022.
u 13:24

Svjetla za maglu su korisna, no ostaviti uključena svjetla za maglu kad je vidljivost dobra – prije svega je izraz manjka vozačke kulture.

 

Osobito su iritantna stražnja svjetla za maglu, koja će smetati vozačima iza vas. Kako je to riješeno u našem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama? U Članku 108. piše da po magli na motornom i priključnom vozilu moraju biti upaljena kratka svjetla za osvjetljavanje ceste, ili svjetla za maglu, ili oba svjetla istodobno. Također, stražnja svjetla za maglu na motornim ili priključnim vozilima smiju se upotrebljavati samo po magli i u slučaju smanjene vidljivosti. Svjetla za maglu koja se nalaze na prednjoj strani vozila mogu biti bijele ili žute boje, a na stražnjoj strani crvene boje. Kazna za nepridržavanje ovih mjera je 30 eura.

Dakle, jasno se navodi da se ova svjetla mogu koristiti u slučaju smanjene vidljivosti. Kako se definira smanjena vidljivost?

U Zakonu jasno piše:

“Smanjena vidljivost postoji ako zbog nepovoljnih atmosferskih ili drugih prilika (magle, snijega, kiše, prašine, dima i sl.) vozač ne može jasno uočiti druge sudionike u prometu ili prometni znak na udaljenosti od najmanje 200 m na cesti izvan naselja, odnosno od najmanje 100 m u naselju.”

Dakle, u slučaju smanjene vidljivosti ili magle možete uključiti svjetla za maglu. U Njemačkoj je malo drukčije pa, recimo, stražnje svjetlo za maglu možete uključiti samo ako vidljivost padne ispod 50 metara, a to uključuje samo maglu – ne i kišu te snijeg, prenosi Revija HAK-a.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije