U osvit nove turističke sezone, Hrvatska ulazi s čitavim setom mjera prilagođenih djelatnosti koja će predstavljati temelj ekonomskog opstanka.
"Ipak smo se veoma dobro pripremili za dolazak stranih turista, mislim da je konačno moguće to ustvrditi s relativno visokom pouzdanošću. Ne možemo biti sigurni kako će se odvijati provedba, ali Hrvatska ima jednu značajnu prednost u odnosu na konkurenciju: među rijetkima smo u Europi koji su dobrim dijelom realizirali lanjsku sezonu pod epidemijom, a to bi se moglo pokazati dragocjenim iskustvom", kaže Sanda Čorak iz Instituta za turizam (IZT) u Zagrebu u razgovoru za DW.
Budući da vremena za tranziciju prema drugim sektorima je bilo nedovoljno, strategije za održanje kakvog-takvog turizma dovedene do vrhunca krizne snalažljivosti.
S početkom lipnja u opticaj su tako uvedene tzv. Covid-putovnice na razini Europske unije. Dobivat će ih i svi oni koji su primili barem prvu dozu nekog od cjepiva odobrenih u EU-u, ali tu je niz drugih pogodnosti za sve ostale i za same Hrvate. Regulirane su u okviru kampanje „Safe stay in Croatia“ („Siguran boravak u Hrvatskoj“) za pripremu turističke sezone.
Akcija „Safe stay in Croatia“ objedinjuje regulaciju ulaska u RH i epidemiološko-servisne mogućnosti s e-pretraživačem ovjerenih prostora za siguran boravak i uživanje turističkih sadržaja po konkretnim destinacijama i tipu sadržaja, prenosi RTL.
Pri samom ulasku u Hrvatsku nije dovoljno samo predočiti negativan PCR-test ili dokaz o preboljenoj zarazi, već i Covid-putovnicu.
Tipičan očekivani prizor ugostiteljskih objekata uključivat će tako nekoliko specifičnih elemenata:
naglašeno razmaknute stolove
ažurirane podatke o stanju epidemije na ekranima mobitela
grupe turista na testnim punktovima
verificirane logotipe sigurnih zona na ulazu u lokale
Nadziranje broja posjetitelja
Dio je to šire inicijative Svjetskog vijeća za putovanja i turizam (World Travel Tourism Council – WTTC). Mnogi se nadaju kako će polučitidobre rezultate u Hrvatskoj.
Treba imati na umu kako i dalje nije dopušten rad kafića u zatvorenom prostoru, kao ni masovna okupljanja na otvorenom, poput koncerata.
Ekonomistica Sanda Čorak smatra kako bi od neizmjerne važnosti bilo nadziranje maksimalnih brojeva posjetitelja na određenim lokacijama.
Hrvatska se suočava s trenutnim porblemom, tzočnije rečeno nedostatkom radne snage što bi pogtovo moglo doći do izražaja ovog ljeta. Valja istaknuti kako je sve izraženiji manjak kvalificirane radne snage u turizmu, bez obzira na manji opseg potražnje.
Osim kuharica, barmena i sobarica, nedostaje i vrtlara, kozmetičarki, kućnih majstora...
Zbog procijepljenosti, zadržan je veći dio turističkih djelatnika.
Predsjednik Sindikata turizma i usluga Hrvatske (STUH) Eduard Andrić za DW tvrdi: „Radnici u ovu sezonu ulaze frustrirani, pa su mnogi već odustali i prešli drugdje pri čemu je jasno da kapitalisti ne daju plaću ako nemaju prihod. Uloga državnih potpora tako ostaje presudna do daljnjeg“.
Ostaje za vidjeti što ova turistička sezona nosi sa sobom i koliko će ona biti izazovna.