Mnogima je vječna misterija koliko mogu voziti kad se upali rezerva u automobilu, prije nego što im vozilo ostane bez goriva.
Upaljena lampica jednostavno vam ne da mira.
Svakako nije pametno voziti s gotovo potpuno praznim rezervoarom, ali nekada se dogodi.
Kada se na instrument tabli upali žuta (crvena na nekim automobilima) lampica upozorenja, to je dodatno upozorenje, pored pokazivača koji se spušta na nulu, da vam ponestaje goriva i da idete na benzinsku crpku što prije.
Kada se vozi s rezervnom količinom goriva, razdaljina koja se može prijeći prije nego što se motor ugasi obično je dovoljna da se stigne do najbliže benzinske crpke, prenosi N1..
Međutim, ne preporučuje se takva vožnja jer na kraju, ali ne i najmanje važno, rezervni sustav upozorenja može pokvariti ili ne raditi točno, a opseg s posljednjim decilitrima goriva je promijenljiv u ovisnosti od stila vožnje, konfiguracije puta, kao i od modela automobila, jer imaju različite znakove podešavanja upozorenja.
Kod vozača vožnja s rezervnom količinom goriva može izazvati uznemirenost, što negativno utječe na sigurnost vožnje, a u nekim zemljama je zaustavljanje zbog nedostatka goriva čak i kažnjivo. I dok je vožnju sa malo goriva najbolje izbjegavati, to se može dogoditi čak i savjesnim vozačima zbog raznih faktora.
U vezi s ovim problemom, britanska organizacija za analizu tržišta „Compare The Market“ izvršila je analizu autonomije raspoložive rezerve goriva pojedinačnih automobila i klasificirala ih prema udaljenosti koju mogu preći kad se upali lampica upozorenja.
Automobili s većom autonomijom
Volkswagen Passat -120 km
Volvo V40 -113 km
Ford Mondeo -112
BMW serije 5 -105 km
Toyota Prius – 107 km
Mercedes E – 103 km
Audi Q5 -102 km
Automobili s manjom autonomijom
BMW M3 -51 km
Kia Picanto -52 km
Fiat 500 -59 km
Mini Cooper -60 km
Mitsubishi Outlander -61 km
Jaguar XK- 62 km
Citroen C1 -61 km
Rezultati studije pokazuju kako je pretjerani strah kada se upali upozorenje o niskoj razini goriva nepotreban, jer se proizvođači automobila pridržavaju pravila od deset posto zapremine rezervoara, koja se obično određuje kao proporcija rezerve, a to je u gotovo svim dovoljno slučajeva da posjetite najbližu crpku.
Također treba uzeti u obzir da se potrošnja povećava zbog drugih faktora, primjerice zbog rada klima uređaja ili ekstremno niskih temperatura.
Gotovo potpuno prazan rezervoar može čak izazvati kvar motora, jer se usisna crpka može pregrijati, a kondenzirana vlaga i naslage prljavštine mogu ući u sustav protoka goriva i akumulirati se na dnu rezervoara, piše avto magazin, prenosi Danas.rs.