jačanje suradnje

Na Mostarskom sajmu 42 tvrtke iz Hrvatske: 'BiH je za nas važan partner'

Međunarodni sajam gospodarstva Mostar
Foto: Fena
1/4
16.04.2024.
u 20:54

"Bosna i Hercegovina (BiH) za nas je važan vanjskotrgovinski partner i mostarski sajam je odlična prilika za predstavljanje hrvatskih tvrtki i jačanje gospodarske suradnje", rekao je predsjednik HGK Luka Burilović

Na 25. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru koji se održava od 16. do 20. travnja predstavlja se 42 tvrtke iz Hrvatske, izvijestili su u utorak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Od 42 hrvatske tvrtke koje izlažu na sajmu 16 tvrtki i institucija izlaže na zajedničkom štandu u organizaciji HGK.

Hrvatski izlagači predstavljaju široku ponudu prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, drvne i tekstilne industrije, ICT sektora i drugih djelatnosti, uz predstavljanje Hrvatske turističke zajednice.

"Bosna i Hercegovina (BiH) za nas je važan vanjskotrgovinski partner i mostarski sajam je odlična prilika za predstavljanje hrvatskih tvrtki i jačanje gospodarske suradnje", rekao je predsjednik HGK Luka Burilović napominjući kako je BiH za Hrvatsku važna i sa stajališta prometa i logistike.

"Dovršetak koridora Vc preko BiH približit će središnju Europu luci Ploče, ali i ubrzati gospodarski razvoj regija kroz koje će prometovati", izjavio je Burilović.

Iz HGK u priopćenju navode kako obje države već godinama bilježe intenzivnu turističku razmjenu pa je, primjerice, 2023. u BiH ostvareno 370.000 noćenja hrvatskih državljana, dok je u Hrvatskoj ostvareno više od 2,7 milijuna noćenja državljana BiH.

Ujedno je Hrvatska jedan od glavnih trgovinskih partnera BiH koja se, jednako tako, redovito uvrštava među najvažnije trgovinske partnere RH.

BiH se nalazi na 5. mjestu najznačajnijih partnera Hrvatskoj s ukupnom robnom razmjenom u 2023. godini od 3,6 milijardi eura, što čini 5,7 posto ukupne robne razmjene Hrvatske sa svijetom.

BiH je 4. najznačajnije tržište za izvoz hrvatskih proizvoda, na koje je ukupno izvezeno proizvoda u iznosu od 2,3 milijarde eura, što čini 10,1 posto ukupnog izvoza roba RH.

Najveći zamah razvitku gospodarske suradnje dviju država, kako navode iz HGK, biti će pristupanje BiH Europskoj uniji, a nedavna odluka o otvaranju pristupnih pregovora je korak prema ispunjenju tog zajedničkog cilja.

"Pred BiH je izazovan put, ali u tome neće ostati usamljena. Možete računati na podršku Hrvatske i HGK kao partnera u prilagodbi poslovanja na zahtjevnom, ali perspektivnom EU tržištu", istaknuo je Burilović.

Na hrvatskom nacionalnom štandu veličine 494 četvorna metra izlaže 13 tvrtki, Udruga Graševina Croatica, Udruženje Vino Dalmacije i Hrvatska turistička zajednica. U organizaciji HGK izlažu još Podravka, Badel 1862, PIK Vrbovec plus, Franck, KING ICT, eKupi, Brodomerkur, Next Instruments, Autoflota i BMD stil.

Na ovogodišnjem Mostarskom sajmu se na više od 30 tisuća četvornih metara predstavlja oko 800 izlagača iz 30-ak zemalja, a očekuje se da će sajam obići oko 50 tisuća posjetitelja.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?