Nakon što je konačno utvrđena nova trasa autoceste na koridoru Vc te je dobila potvrdu izmjenama prostornog plana Federacije BiH u federalnom Parlamentu, završena je jedna “dionica” političke igre živaca, no odmah je u režiji političkog Sarajeva započela nova - sada se tvrdi kako će autocesta iscrtati granice “trećeg entiteta”. Trebalo je gotovo 20 godina, jer su još u prošlom stoljeću 1998. godine započele pripreme za izgradnju autoceste, da taj projekt konačno “odčepi” kroz Hercegovinu.
Večernji list donosi izmjene trase autoceste koje su prihvaćene s amandmanima u federalnom Parlamentu s najvažnijim izmjenama na području Mostara. Naime, stara i nova trasa autoceste razilaze se iza točke čvora Zvirića kod Međugorja i dalje preko izmijenjene trase sjeverno od samoga Počitelja gdje se nalazi most dug gotovo kilometar. Nakon spojne točke Počitelja, stara i nova trasa ponovno su spojene, a odluka da se ne ide u Podveležje dolazi njezinim skretanjem kod Gubavice, ide zapadnije od vrela Bunice i Malog Polja te se upućuje kroz dio uz naselja na lijevoj obali rijeke Neretve kroz Lakševine i Ortiješ, nedaleko od Zračne luke u Mostaru, gdje se u blizini i nalazi spojna točka južne mostarske petlje, nakon čega se autocesta ponovno spaja sa starom trasom nedaleko od gradske jezgre.
Uvjet za nastavak
Ministar prostornog uređenja Josip Martić ističe kako su izmjene kod Mostara morale biti drastične zbog ranijih preinaka kod Počitelja. “Izmjena položaja trase na poddionici Mostar jug - Počitelj prouzročila je izmjenu položaja trase na prethodnoj dionici Mostar sjever - Mostar jug. Ove dionice predstavljaju i obilaznicu grada Mostara”, istaknuo je Martić dodajući kako je omogućeno i polaganje instalacija energetske infrastrukture, vodoopskrbe, telekomunikacija, PTT instalacija.
Cijeli tekst čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BiH...