istraživanje otkrilo

Nar može pomoći u liječenju Alzheimerove bolesti

nar
Shutterstock
27.09.2024.

Supstanca pronađena u naru, poznata kao urolitin A, može poboljšati pamćenje i simptome Alzheimerove bolesti, pokazalo je novo istraživanje.

Svi želimo optimizirati zdravlje našeg mozga i sačuvali pamćenje. Nova istraživanja pokazuju da tvar koja se nalazi u naru, urolitin A, može pomoći u jačanju pamćenja i pomoći u prevenciji i liječenju demencije.

Studija objavljena u časopisu Alzheimer’s & Dementia, koju je provelo Sveučilište u Kopenhagenu, istraživala je kako urolitin A može pomoći u liječenju Alzheimerove bolesti. Koristeći modele miševa s Alzheimerovom bolešću, istraživači su željeli vidjeti kako tvar pronađena u naru može ukloniti slabe mitohondrije (elektrana stanice) iz mozga jednako učinkovito kao nikotinamid ribozid (dodatak NAD).

Istraživači su prethodno otkrili da određena molekula, dodatak NAD, igra ključnu ulogu u neurodegenerativnim bolestima kao što su Alzheimerova i Parkinsonova bolest, budući da aktivno pomaže u uklanjanju oštećenih mitohondrija iz mozga. Mnogi pacijenti s neurodegenerativnim bolestima doživljavaju disfunkciju mitohondrija, također poznatu kao mitofagija. To znači da mozak ima poteškoća u uklanjanju slabih mitohondrija, koji se stoga nakupljaju i negativno utječu na rad mozga. Dakle, istraživači su postavili teoriju da ako možete stimulirati proces mitofagije, uklanjanjem slabih mitohondrija, vidjet ćete pozitivan učinak na mozak.

Rezultati su pokazali da urolitin A uklanja slabe mitohondrije iz mozga jednako učinkovito kao NAD suplementi. Ipak, znanstvenici ne znaju koliko je tvari nara potrebno za poboljšanje pamćenja i ublažavanje simptoma Alzheimerove bolesti i demencije.

Kako urolitin A utječe na pamćenje?

Istraživanja pokazuju da je urolitin A neuroprotektivan jer povećava sposobnost tijela da se riješi oštećenih stanica omogućujući proizvodnju zdravih stanica—i smanjuje prekomjerne upalne reakcije. Studije na životinjama pokazale su da dodatak urolitina A smanjuje stvaranje plakova u mozgu što dovodi do povećanog učenja i zadržavanja pamćenja, kaže Melissa Prest, glasnogovornica za nacionalne medije američke Akademije za prehranu i dijetetike.

Iako je ovo obećavajuće, potrebno je više istraživanja na ljudima kako bi se ponovili ovi rezultati, napomenula je Prest.

Shutterstcok

Najbolji način da dobijete više urolitina A je jedući hranu koja može pomoći vašim crijevnim bakterijama da ga proizvedu, kaže Prest.

Neke od najboljih namirnica za ovo mogu uključivati:

Šipak

Sok ili ekstrakt nara

Orasi

Maline

Jagode

Bademi

Pekan orasi

Također biste trebali kombinirati ovu hranu s drugim životnim navikama kao što je dosljedan raspored spavanja i svakodnevno kretanje tijela, kaže Prest.