Nakon više od pola godine od službenog početka izgradnje auto-puta Banja Luka - Prijedor, pri kraju su radovi na kampovima u kojima će boraviti kineski radnici, koji bi od ovog mjeseca trebali krenuti u izgradnju ove važne putne komunikacije za Republiku Srpsku, ali i BiH.
"Izgradnja auto-puta počinje čim se završi izbor nadzornog tima, a to će biti najkasnije do kraja idućeg tjedna, što znači da će radovi krenuti u prvoj polovici srpnja", rekao je za Nezavisne novine vršilac dužnosti direktora "Autoputeva RS" Slobodan Stanarević.
Kako je objasnio, to se treba uradi i prema koncesijskom ugovoru koji su potpisali Republika Srpska i kineski izvođač radova.
"Nakon završetka izbora nadzornog tima, radovi na izgradnji auto-puta krenuće punom parom", uvjeren je Stanarević.
Prema njegovim riječima, u izgradnji će sudjelovati oko 150 kineskih radnika, koji će biti smješteni u dva kampa.
"Jedan kamp je već završen, a na drugom su u tijeku radovi. Kampovi će biti u Omarskoj i Ivanjskoj, koji će se postepeno popunjavati radnom snagom", rekao je Stanarević.
Kako je dodao, u izgradnji će najviše sudjelovati kineski inžinjeri, a domaća radna snaga će raditi na gradilištu.
"Pored kineskih inžinjera, bit će tu i njihovi geometri, kuhari... Također, bit će i naši inžinjeri kao neovisni konzultanti", rekao je Stanarević.
Ističe da neće biti zastoja što se tiče imovinsko-pravnih odnosa.
"Riješeno je dva i pol kilometra od Prijedora, a ostalo će ići zajedno s radovima, odnosno kako radovi budu naporedovali, mi ćemo tako rješavati taj dio problema", rekao je Stanerević.
Glavni izvođač radova je kineska kompanije SDHS-CSI BiH, koja je u Banja Luci registrirana kao predstavništvo kompanije "China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group".
Auto-put Banja Luka - Prijedor bit će dug oko 42 kilometara, a vrijednost projekta je 297 milijuna eura. Ovaj novac osigurat će kineska kompanija koja će u narednih 30 godina eksploatirati ovu prometnicu, a njihovo ulaganje treba biti otplaćeno po osnovu naplate putarine. Republika Srpska jamčila je broj vozila koji će osigurati oko 30 milijuna eura potrebnih za otplatu godišnje, a sve ispod toga bit će namireno iz putarina s ostalih auto-puteva, a ukoliko to ne bude dovoljno, razlika bi se osuigurala iz proračuna Republike Srpske.
Kada su u pitanju obveze kineskih investitora, oni bi trebali plaćati godišnju naknadu od pet posto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesijske djelatnosti, odnosno od prikupljene putarine.
Izgradnjom ovog auto-puta bit će rasterećen dio postojeće putne mreže uz poboljšanje uvjeta za korisnike između Banja Luke i Novog Grada. Takođe, bit će omogućen brži i efikasniji prolazak tranzitnog prometa, smanjeno vrijeme putovanja i operativnih troškova vozila, a najvažnije - trebalo bi smanjiti broj prometni nezgoda.