Ministar pravde i uprave Sarajevske županije Mario Nenadić kazao je Feni da se novim Prijedlogom zakona o državnoj službi Sarajevske županije, koji će Skupština razmatrati 27. srpnja, ukida kategorija rukovodećih državnih službenika, što je prilično inovativno rješenje u BiH.
- U SŽ još nije zapamćena ovako široka javna rasprava i konzultacije koje su trajale 30 dana od trenutka utvrđivanja Nacrta zakona. Postojali su divergentni i oprečni interesi sindikata i državnih službenika te poslodavaca, rukovoditelja i političara, kao i predstavnika realnog sektora koji smatraju da je ovim zakonom ostavljeno previše 'komfora' u odnosu na realni sektor - kazao je Nenadić.
Naglasio je da je Prijedlog ovog zakona odraz presude Ustavnog suda FBiH iz 2010. godine koji nalaže da Zakon o državnoj službi FBiH nije u suglasnosti s Ustavom Federacije, što znači da se odnosi i na županije, gradove i općine.
Iz tog razloga, dodao je, odredbama ovog zakona, raniji rukovodeći državni službenici dobivaju status državnih službenika, što znači da se određene odredbe zakona mogu primjenjivati i na njih, te da su posebno zanimljive one koje se tiču njihovog raspoređivanja na druge pozicije, pa time i unapređivanje i degradiranje unutar službe.
Naglasio je da je zadržano jedinstvo državne službe u FBiH, ista načela i principi, što su pravila koja je propisala Europska unija. Također, dodao je, zadržavaju se principi zakonitosti, profesionalnosti, nepristranosti i političke neovisnosti te da je ovaj zakon u skladu s Reformskom agendom i Akcijskim planom. Između ostalog, kazao je da su primijenjena načela zabrane diskriminacije u potpunosti te da je cilj izgradnja profesionalnog sustava državne službe koji je depolitiziran.
Istaknuo je da se ovim zakonom uređuje i kategorija određenih službenika u javnoj upravi koji nisu državni službenici, ali se ipak njihov status uređuje ovim zakonom, a to su rukovoditelji samostalnih uprava, samostalnih upravnih organizacija, kao i onih u sastavu organa državne službe.
- Jasno je da tajnici, pomoćnici rukovoditelja i inspektori, osim obavljanja poslova rukovođenja, u pravilu i u skladu s važećim popisima obavljaju i najsloženije poslove iz određene oblasti. Ovim zakonom smo željeli 'spasiti' SŽ od tri milijuna na godišnjoj razini koliko bi koštalo imenovanje oko 50 službenika koji su do sada bili rukovoditelji - kazao je.
Ovim se, pojasnio je, omogućava rukovoditelju da kroz interni premještaj i disciplinske mjere utječe na raspored državnih službenika u olakšanoj i zakonom propisanoj proceduri. Dodao je da se putem negativnih ocjena, internog premještaja i disciplinskih mjera može utjecati na strukturu državne službe, a pri tome sačuvati profesionalnost i raditi na nadogradnji.
Smatra da su ovim prijedlogom zadovoljili različite interese te da predstojeće promjene nikome neće uskratiti prava.