Novi prekogranični most na rijeci Savi kod Gradiške bit će pušten u promet 2024. godine.
Brza cesta
Naime, gradnja mosta bit će završena u ugovorenom roku, do kraja svibnja ove godine, ali radovi gradnje vezne prometnice s hrvatske strane potrajat će još dvije godine. Iz Službe za odnose s javnošću Hrvatskih cesta izvijestili su da su upravo u tijeku izrada slojeva sustava hidroizolacije čelične ortoploče mosta, ugradnja prijelaznih naprava, ugradnja stupova zaštitne pješačke ograde na mostu i izrada cementom stabiliziranog nosivog sloja na bosanskohercegovačkoj strani te izrada nasipa na dijelu trase u Hrvatskoj. - Nakon završetka prve i druge faze projekta, odnosno mosta i pristupnih cesta, ishođenja uporabne dozvole te, naravno, nakon izgradnje graničnog prijelaza, steći će se uvjeti za puštanje u funkciju prve i druge faze brze ceste od Okučana do granice s BiH. Izvođač je u posao na realizaciji druge faze brze ceste Okučani - granica BiH, tj. gradnje pristupne ceste, uveden 15. veljače ove godine. Ugovoreni rok za izvođenje radova je 24 mjeseca - navodi se u odgovoru koji nam je proslijedila glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić. Iz resornog ministarstva u BiH najavili su kako će što prije organizirati sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Olegom Butkovićem i ministrom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Ivanom Paladinom kako bi se ubrzalo ishođenje uporabne dozvole. - Zadovoljni smo dinamikom izvođenja radova, bez obzira na prethodne poteškoće izazvane pandemijom koronavirusa i trenutačnu krizu u nabavi energenata i građevinskog materijala - izjavio je prilikom nedavnog obilaska gradilišta mosta ministar prometa i veza BiH Vojin Mitrović. Most kod Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri traka, po dva u svakom smjeru. Ovaj važan projekt vrijedan je 19,5 milijuna eura bez PDV-a, a zajednički ga financiraju BiH u udjelu od 59 posto i Republika Hrvatska koja podmiruje 41 posto ukupnog iznosa.
Europski značaj
Gradnja mosta tek je prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena gradnja brze ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH, koja osim za Republiku Hrvatsku i BiH ima i europsku važnost. Time će biti spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom u Mađarskoj te predstavlja transverzalnu vezu središnje Europe i Jadranskog mora.